Gå til innhold

Ulykker med diverse verdifulle gjenstander

Kramstogen

Anbefalte innlegg

Hanne og mobiler:

Dette var min første mobil, kjempetøff var den. Kosta meg hele 4000,-. I såfall, jeg befinner meg i Trondheim, hos min bror og er noe stresset siden jeg skulle rekke en konsert på torget. Sprang på badet for å tisse. Selvfølgelig hadde jge mobilen i baklomma, noe som resulterte i at da jeg rev av meg buksa, spratt mobilen ut og ned i do. Den overlevde faktisk.

Mobil nr 2. Var tidlig på morgenen og jeg følte for å sende min kjære en god morgenmelding før jeg begynte på frokosten. Trykte "send" og førte hånda mot lomma for å legge mobilen nedi. Selfølgelig, på vei inn til kjøøkene så bomma jeg på lomma og greide å slippe mobilen ned i vannskåla til hunden min. Hva odsen var for at den skulle treffe den lille vannskåla i det store huset vet ikke jeg. Men den overlevde også, faktisk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kom på en fin ting...

Vi hadde ei hytte som jeg brukte ha kompiser på sovebesøk osv i , det var lissom to senger oppunder taket og plass til en dobbelmadrass på taken, og på ene veggen hadde pappa hengt opp en svær tv som vi pleide å bruke til å spille nintendo 64 på...Den var festa med sånne uhm ting som holder oppe hyller på undersia, og lærlisser på oppsia, for å få det til å se litt gammalt ut..Ettersom det var stiel på denne lille hytta..

Men nå til saken, når vi skulle flytte skulle vi jo ha med denne tv'n og det var ganske kronglete og få ned tv'n pga de lær greiene, så pappa klipte først den ene, men i det han klippa den andre, knakk hele hylla sammen og tv landa på skjermen og totalvrakte både seg selv og min kjære nintendo med supermario inni...Snuffs, men det var komisk å se på da, heldivis sto jeg utfor døra, og pappa hadde hopp oppi en av sengene, så ingen kom til skade...

Lenke til kommentar
Kanskje ikkje heilt da du va ute etter, men eg har hatt mykje moro med å kobla spenning på forskjellege matvarer, blant anna appelsiner. Eg kobla til trefase 230v og fekk den til å koka slik at det rann appelsinjuice utover. Eg prøvde med tomat og fekk den til å lysa.

Elles så har eg hatt fleire uhell med å kobla feil spenning til forskjellege apparat slik at dei blir øydelagt, dei er ikkje alltid lika godt merka og det er ikkje alltid eg tenkjer før eg kobler.

7642460[/snapback]

Det er hørtes bare idiotisk ut! hva om du får strømgjennomgang?

Kommer du i kontakt med 2 faser med hver arm, kan du få gjennomgang mellom hjerte og bli "hengende fast" eller dø konstant. Trenger ikke mere en 230 for det. Det der er hva jeg kaller uvettig bruk av elektrisitet, og det virker ikke helt som du veit hva du prater om, eller hvor farlig det faktisk er.

Anyway, tør jeg spørre hvordan du fikk 230V på trefase her i Norge?

Ettersom strømnetter her er 2 faset 230V~ og 3 faset 400V~ .

anyway, on topic:

Presterte å låse nøklene til skapet på skolen med skolebøker, vertøysett, multimeter osv inne i skapet (hengelås) så vaktmester'n måtte komme å klippe opp låsen.... flaut :blush: blei en inmari tung sekk den dagen..

edit: skriveleif

7654374[/snapback]

Det er minst lika vanleg med 230v trefase(IT-nett) som 400v trefase(TN-nett). Det var ingen fare for at eg og kameratane mine skulle bli skadd, me skrudde ikkje på spenninga før me var ferdige å kobla og holt god avstand til leidningane.

Eg er fult klar over at 230v kan vera farleg, men i detta tilfellet var det ikkje det.

Var forresten læraren vår som satte oss på ideen då han sa at klassen året før hadde kokt pølser ved å kobla spenning til dei.

Lenke til kommentar
fikk kneet virra inn i ledningen til øretelefonene en gang jeg skulle hoppe ned fra scenekanten på skolen, merka ikke det jeg så jeg dro jo ut beina når jeg skulle lande.

var jo dritredd for at jeg hadde ødelagt de (kosta 800kr), men dem funka jaggu meg like godt etterpå, ikke noe skade på ledningen i det hele tatt

7656605[/snapback]

Jeg sølte brus i det ene elementet på headsett mitt som koster 1000 kroner.. Heldigvis gikk det bra! :wee:

Har ødelagt alle mobilene jeg har hatt med vilje.. Sikkert over 8 stk nå..

Ødela tven min for litt siden, fått tilbake nå da. Aner ikke hva jeg gjorde. Sikkert slagskade.

Xbox kontroller, tastatur x 3. Icemat..

Totalvraka en bil når jeg var liten.

Huff, det er så myehusker ikke alt engang. ødelagt myye i raseri.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...