triumphadler Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg har tenkt å begynne og se litt på Linux. Hva er det som fungerer og kan anbefales til en nybegynner? Kunne tenkt meg å kjøre Linux fra Windows. Går dette an med Microsoft Virtual PC 2004, eller er det andre måter? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Bruk heller vmware server. Det er også gratisvare, men det er ikke M$-vare, noe som antakelig vil bety bedre kompabilitet med andre operativsystemer. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Du kan jo kjøre så kallt Dual boot hvor du velger hvilket OS du vil starte når du starter opp maskinen men å kjøre Linux bare for å prøve i en virtuell maskin er ikke dumt valg, det er jo riskfritt også. Ubuntu er en flott distro for ferskinger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg har tenkt å begynne og se litt på Linux. Hva er det som fungerer og kan anbefales til en nybegynner? Kunne tenkt meg å kjøre Linux fra Windows. Går dette an med Microsoft Virtual PC 2004, eller er det andre måter? 7642020[/snapback] først av alt: velkommen til den "gode" siden bruk wmware, det funker veldig bra og er enkelt og bruke. Bruker det selv for og teste ut diverse distroer. Kan også anbefale ubuntu til nybegynnere, lett og sette opp og et fint OS for å få basic kunnskap før en går over på andre distroer. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=643326 burde kunne gi eit svar på spørsmålet i tittelen. Lenke til kommentar
triumphadler Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Er det VMware Server 1.0.1 jeg skal ha? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Ja, det er rette versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå