Gå til innhold

til expertene;


vingels

Anbefalte innlegg

-Har et lite problem..

Skulle så gjerne lagt inn windows på nytt og formatert harddisken. Har messa up maskina så når jeg prøver å gå inn på kontrollpanel så stårdet at denne file er ikke tilordnet noe program. Har fjernet ALLLE shell- utvidelsene......md reg cleaner.

_Har ikke peil på reinstalling og vet ikke hva en boot er så hvis du kunne gi meg svaret på det skal jeg hjelpe deg med noe du (kansjke) ikke kan..

Send gjene en mail til meg på [email protected]

===:::===::::===:::===:::==

 

Thank goD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ta backup av viktige ting

 

2. Format C: (Start opp med oppstartsdiskett sånn at du kjem inn i dos)

 

3. Om du har XP eller 2000 (og Windows 98SE?) stappar du berre CD'en inn i cd-spelaren og vel CD-rom som første eining i boot-sequence i bios. Installasjonen vil deretter starte automatisk (såframt du ikkje har ein piratverjson).

 

Etter ei lita stund er windows installert.

 

Ole

Lenke til kommentar

Vil ikke kalle meg en ekspert. Ikke i det hele tatt, jeg sier hva jeg ville gjort. For å kunne formatere hele disken først så må du lage deg en oppstarts diskett. Siden du ikke har tilgang til control panel så kan du laste det ned her, det slenger du på en diskett med et prog som du kan laste ned her.

 

Deretter restarter du maskinen med oppstartsdisketten i. Den vil nå starte opp. For å formatere så skriver du format x: i a:. F.eks skal du formatere d-partisjonen så skal det stå a:format d: deretter trykker du enter. Det gjør du med alle de partisjonen du vil formatere.

 

Skal du installere win98 så går du inn på cd-rom partisjonen og skriver setup. Da skal installasjonen starte.

Hvis du skal installere win 2k eller XP så må du boote med cd-romen. Da restarter du pc, går inn i BIOS. Setter cd-rom som first boot device. (Husker ikke helt hvor det er, men det finner du ut). Du lagrer, så restarter pc'en. Da må du sørge for at windows cd'en er i cd-romen. Da kommer det opp en melding om at det er en boot from Atapi-cd-rom, du trykker en tast. Da starter installasjonen av windows.

 

PS: Tror ikke du trenger oppstartsdiskett hvis du skal installere win2k eller XP, siden du kan formatere diskene i installasjonsprogrammet.

 

Håper at jeg ikke har sagt masse feil nå...:|

 

mvh en farlig Tiger

:razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...