Barcarolle Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Saken er slik at jeg fikk i julepresang i år. En genser og en bukse. Disse kostet 1800 og 1700 kr. Problemene kommer i butikken. Jeg ser da at buksen koster 800 kr. Begge deler skulle byttes uansett. Mitt forslag da blir å få en tilgodelapp på kr 3500, for så å gå hjem. Deretter komme tilbake dagen etter og kjøpe 2 bukser à 800 kr + 2 litt billigere gensere. Men nei. Dette sier selgeren ikke er mulig. Jeg mener jo selvfølgelig det motsatte. Er det jeg som tar feil i denne saken. Selger kom ikke med en god forklaring på hvorfor ikke dette gikk. Jeg spurte han et ganske konkret spørsmål. "Er det slik at man ikke får avslag på varer dersom man har en tilgodelapp?" Som sagt svarte han ikke på dette, men begynte å si at de vanligvis ikke satt ned prisen osv. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 De kan nekte deg å bruke tilgodelapp du har fått på en fullprisvare på produkter som det er tilbud eller rabatt på. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 De kan det ja. Der ligger problemet. Har du en paragraf å hevise til? Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Det er vel neppe skrevet ned i loven, men heller en del av policyen til butikken. Det står heller ikke noe sted i loven at du har rett til å bytte gaver du har fått, slik du har gjort i dette tilfellet. Det er bare en sedvane. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Bytterett er ikke lovbestemt. Det er opp til hver enkelt butikk. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Det er vel neppe skrevet ned i loven, men heller en del av policyen til butikken.Det står heller ikke noe sted i loven at du har rett til å bytte gaver du har fått, slik du har gjort i dette tilfellet. Det er bare en sedvane. 7641757[/snapback] Bytterett er ikke lovbestemt. Det er opp til hver enkelt butikk. 7641779[/snapback] Og hva med kjøpsloven? Lov Fant frem en utgave av Norges Lover og leste litt der. Poenget mitt er, la si jeg hadde fått denne byttelappen. Ville det da være mulig å kjøpe varer for tilbudspris? Endret 20. februar 2007 av Jensemann4 Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Og hva med kjøpsloven? 7642477[/snapback] Kjøpsloven gjelder ikke for deg med mindre du er et firma eller skal kjøpe noe av naboen. Du tenker på forbrukerkjøpsloven, men som espennyh sier: bytterett er ikke lovfestet. Det fins ingen lov som gir deg rett til å bytte produktet bare fordi du ikke liker det. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) jeg har kommet til bunns i denne saken nå. Fant ut at jeg bare må leve med dette. Tror forøvrig ikke dere var helt med på problemstillingen. Det var ikke noe problem å få byttet varen. Endret 20. februar 2007 av Jensemann4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå