evilorjan Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Halloen folkens. Jeg har tenkt aa kjoepe meg ny harddisk og installere linux samtidig som jeg har windows xp. Alt jeg maa gjoere er aa velge hva jeg skal bruke naar jeg starter opp PCen? Og, hvilken versjon av linux boer jeg bruke da? Har allerede lasta ned ubuntu, eller boer jeg kjoepe redhat/debian? Ikke kom med random 14iss svar pls. Lenke til kommentar
sim Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Installer XP først, så linux. Ubuntu er en fin distro. Den er veldig grei for nybegynnere. Ubuntu skal selv kunne fikse dual-boot. Ta en titt innom GNU/Linux-kategorien som ligger under Programvare. Lykke til. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Du deler opp hardisken din, du må hvertfall ha 1 partisjon til XP og 1 partisjon til Linux. Du bør også ha en liten partisjon på 1-2 gb til sidevekslingsfiler for linux. Har du mye minne kan dette droppes, men er vel lurest å ha det. Du installerer hvert OS på hver sin partisjon, og under oppstart kommer det en liten liste over forsjellige OS du kan velge imellom. edit: Ubuntu er en fin start, startet med det selv. Og kjører det enda på laptop'n Endret 4. januar 2007 av espennyh Lenke til kommentar
evilorjan Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Dele opp i partisjoner. Har jo tenkt A ha XP pA den ene hardisken og Linux pA den andre. Har XP nA. og skal ha linux i tilleg. Men takk for svar Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 jaja, du tar hvertfall å smekker de inn på hver sin partisjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Flyttes til riktig kategori. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Se i signaturen min... Har du en egen harddisk som du skal bruke all plassen på til ubuntu/linux er det bare å laste ned en installasjonscd å sette igang... Lenke til kommentar
evilorjan Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Kan jeg bare laste ned en .iso fil og brenne ut på en DVD plate og installere? Eller funker ikke det? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Det er nok det letteste ja. Last ned: http://no.releases.ubuntu.com/edgy/ubuntu-...esktop-i386.iso Så brenner du det som en boot-cd. Om du ikke veit hvordan kan du kikke her: How to burn .iso Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Du brenner som "Burn-image" og ikke noe boot-cd. guiden for brenning av iso som espenyh gir er grei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå