Gå til innhold

Roskilde 2007 - Informasjon & diskusjon

St-Cruz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ahh, ja men var det jeg mente.. Altså før åpningen. Da er ditt eneste valg taxi :) Og køen pleier å være på en 2-300 folk.. Har dog alltid sneket rett frem og bribet noen der med øl hvert år :p

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt... hvor er det køen er (som f.eks. her)? Jeg vil på C i år som i fjor, så jeg skulle ha vært med inngang 22 eller 25 - begge disse har vel innganger der man får bånd? Kom inn gjennom 22 i fjor, men det var et par dager inn i warm-up, og hvis toget ikke går på lørdagen, så er det vanskelig å komme seg dit. ;)

Forresten, går heller ikke bussene før warmup har startet? Vi planlegger å reise ned lørdag ettermiddag/kveld, så bussene til west passer bra. Det er jo ikke verre å ta taxi hvis de ikke går, men trenger ikke flere utgifter enn nødvendig.

Lenke til kommentar

OK, takk... vi finner vel ut av det på et vis.

Vet ikke om den er postet før, men her er en film på 40 min fra '06. =)

Edit: Hvordan ordner folk det med partytelt og slikt? Tar det med hjemmefra? Kjøper det i Køben/Roskilde? Hvor får man tak i rimelige paviljong-/party-telt, og hva ligger de på prismessig?

Endret av bhsand
Lenke til kommentar
OK,  takk... vi finner vel ut av det på et vis.

Vet ikke om den er postet før, men her er en film på 40 min fra '06. =)

Edit: Hvordan ordner folk det med partytelt og slikt? Tar det med hjemmefra? Kjøper det i Køben/Roskilde? Hvor får man tak i rimelige paviljong-/party-telt, og hva ligger de på prismessig?

8109677[/snapback]

Du får kjøpt det i Roskilde. Tror det kosta 200. Det samme med soveposer (200kr), liggeunderlag (100kr). Telt 200/300kr. Vurderer å kjøpe alt der nede og la alt ligge der nede.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

For 1100 kroner ville jeg heller tatt toget.. Det koster ca 250 kroner ifra Oslo til Køben hver vei. 450 ifra Bergen til Køben. Partytelt kjøper du enkelt på festivalen for 150-200 kroner. Teltene de selger er sånne små iglotelt av laber kvalitet. Tar med et telt herifra til en 5-600 kroner samt liggeunderlag og sovepose. Tror kanskje en må investere i en ganske så stor pressening i år :/

Lenke til kommentar
For 1100 kroner ville jeg heller tatt toget.. Det koster ca 250 kroner ifra Oslo til Køben hver vei. 450 ifra Bergen til Køben. Partytelt kjøper du enkelt på festivalen for 150-200 kroner. Teltene de selger er sånne små iglotelt av laber kvalitet. Tar med et telt herifra til en 5-600 kroner samt liggeunderlag og sovepose. Tror kanskje en må investere i en ganske så stor pressening i år :/

8113966[/snapback]

For 1100 hadde jeg heller tatt fly eller danskebåten. Bestill tidlig og du får billetter til fine priser.

Lenke til kommentar

Å ta fly TIL roskilde er for pingler! Ikke noe er som skikkelig rølpefylla på toget nedover :D Skal jo gjøre litt utav selve reisen ned og.. Men men, min mening om det :)

Hjemover pleier vi å ta fly for vi er ganske ødelagte etter roskilde og køben.

Endret av hsds
Lenke til kommentar
Å ta fly TIL roskilde er for pingler! Ikke noe er som skikkelig rølpefylla på toget nedover :D Skal jo gjøre litt utav selve reisen ned og.. Men men, min mening om det :)

Hjemover pleier vi å ta fly for vi er ganske ødelagte etter roskilde og køben.

8117428[/snapback]

Enig men hvorfor ikke reise litt mer behagelig som med f.eks båt? God plass, uendelig med drekke og det er mulig å få et par timer god søvn.

Lenke til kommentar

Buss til 1000 kr er ganske drøyt, fly koster ca. 900 kr t/r om man bestiller tidlig. Da må man riktig nok komme seg til flyplassen og ta tog fra Kastrup til Roskilde (koster vel 60-70 kr).

Billigste buss fra Oslo er vel Säfflebussen, koster noe sånt som 300 kr. Det frister ikke meg å ta buss, tog tar også vel lang tid. Båt er behagelig, men igjen, det tar tid. Synes det er nok å være der i 9 dager.

Lenke til kommentar

Hei på folket :)

Jeg å en kompis og 2 veninner skal nedover til RF.

Vi reiser med fly, den 1 eller 2 juli, retur den 9. juli, vi må ut med 881 penger tur retur pr. pers.

Å jeg har noen spørsmål til dere som har vert der :)

Noe veit jeg nesten sikkert sjøl, men man kan aldri være sikker nok :) hehe

Plass på Campen følger med i biletten man kjøper?

"stenger" campen, eller er den åpen døgnet rundt? Kan man feste døgnet rundt inne på campen, eller er det stille etter klokken 2400 eller noe?

Er det bare å velge å vrake plass på campen, eller får man utdelt plass?

Stemmer det at vær person får en plass på 3x3 meter på campen?

Hvis vi er 4 i gjengen som drar, kan vi sette opp en stor lavo, istede for flere små telt?

Øl, lønner det seg å kjøpe egen øl i butikkene i roskilde, eller bare kjøpe på plassen?

Er det langt til roskilde byen?

Ca hvor mye penger trenger jeg å ta med? mye brukte dere sist dere var der?

Kommer sikkert tilbake med flere spm. :)

Tusen takk til de som gidder å svare :)

Lenke til kommentar

Camping er inkludert i billetten, men du får ikkje utdelt plass. Du må berre springe som faen og klare å sikre deg ein god spot. Sette opp lavo er det mange som gjer. Øl inne på området koster 180(?)kr for ei kasse inkl. pant. 1l sprit med blandevatn, ispose og plastbeger kostar 200kr.

Lenke til kommentar
Plass på Campen følger med i biletten man kjøper?

"stenger" campen, eller er den åpen døgnet rundt? Kan man feste døgnet rundt inne på campen, eller er det stille etter klokken 2400 eller noe?

Er det bare å velge å vrake plass på campen, eller får man utdelt plass?

Stemmer det at vær person får en plass på 3x3 meter på campen?

Hvis vi er 4 i gjengen som drar, kan vi sette opp en stor lavo, istede for flere små telt?

Øl, lønner det seg å kjøpe egen øl i butikkene i roskilde, eller bare kjøpe på plassen?

Er det langt til roskilde byen?

Ca hvor mye penger trenger jeg å ta med? mye brukte dere sist dere var der?

Kommer sikkert tilbake med flere spm. :)

Tusen takk til de som gidder å svare :)

8118585[/snapback]

Ja, campen er inkludert i billetten. Den stenger aldri på noe tidspunkt under festivalen, og du kan feste, hoie og herje døgnet rundt akkurat som du vil. Du velger plass selv, jo senere du kommer, jo dårligere plass får du. En lavvo? Sikkert. Du kan ha så stort telt du vil. Billigere å kjøpe øl i butikken, men sjansen er stor for at du ikke gidder det. Til sentrum i Roskilde tar det noen minutter med tog/buss fra campen. Ganske greit å komme seg dit. Hvor mye penger du bruker velger du for så vidt selv. De fleste fyker vel vekk noen tusenlapper alt i alt, hvor mange tusenlapper kommer an på hvor mye du gidder å holde igjen på pengebruken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...