Gå til innhold

Roskilde 2007 - Informasjon & diskusjon

St-Cruz

Anbefalte innlegg

Hm, hva går denne miniprisbiletten ut på?

Ifra Oslo til Roskilde blir reisen da slik: Oslo-København-Roskilde-Roskildefestivaltog inn til festivalen. Koster ca 60 kroner ifra Køben til Roskilde by og 15 kroner ifra Roskilde by til Roskilde Festival.

7941918[/snapback]

Detta har du gjort før ja :!:

Endret av Negotiation
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minipris biletter er en kampanje som NSB kjører på sommerstid.. Vi har alltid kjøpt en 2-3 uker før avreise.. De legger ut en haug med biletter som starter på 199 kroner.

Edit: Hehe ja har tatt endel tog frem og tilbake.. Er ikke så altfor mye å gjøre på festivalen på formiddagen så da blir det en tur inn til Roskilde eller Køben alt ettersom hvordan formen er.. Dro alltid inn til Roskilde by for å bruke toalettet på akuttmottaket på sykehuset når vi måtte gå nr 2 :)

Endret av hsds
Lenke til kommentar
Hm, hva går denne miniprisbiletten ut på?

Ifra Oslo til Roskilde blir reisen da slik: Oslo-København-Roskilde-Roskildefestivaltog inn til festivalen. Koster ca 60 kroner ifra Køben til Roskilde by og 15 kroner ifra Roskilde by til Roskilde Festival.

7941918[/snapback]

Detta har du gjort før ja :!:

7941935[/snapback]

det var ikke dumt altså.. kanskje jeg skal gjøre det i år, er ikke så kjekt å komme ut fra toalettet når det er lang kø og man har vært der inne en stund.. Magen er ikke i best hold heller etter pasta/pizza og øl i noen dager..

Takk for tipset!

Lenke til kommentar

"Tror ikke det er en automatikk i den tankegangen at vi Roskilde-pilgrimmer rakker ned på norske festivaler. Uten å ha vært på Quarten så vil jeg nå påstå at den er litt sossete og ikke har en veldig sterk camp kontra Roskilde. Antall mennesker har naturligvis mye å gjøre med det å gjøre men også personene som er der. Virker som det er fler 'freaks' i Roskilde enn på norske festivaler, noe som igjen gjøre det mer spennende. Føler heller ikke at norske festivaler har noen tradisjon da. Roskilde har en lang tradisjon og det føles som man kommer til Mekka hver gang jeg kommer til den oransje scenen."

Det er nettop dette jeg mener! Du har ikke vært der, men du anser den som sossete, og campen er svak!

Og det at du anser deg selv som en pilgrim er jo en smule sært det også :)

Neida, poenget mitt er bare at mange folk som dra på Roskilde automatisk vet at Quarten og alle slags norske festivaler er dårlige, nesten som om det er en bragd å dra på Roskilde. Det er en mentalitet man ser hos MANGE.

Som sagt likte jeg meg godt på Quarten, og Roskilde var sjefs det også! Konsertene på Quarten har plass til tja? 15.000 eller noe? Ikke så mange såfall, men det var i allefall MYE mer intenst og stemningsfullt helt fremme med scena på Quarten enn på Roskilde (Mye pga de ikke slipper inn nok folk i det fremste området på Orange etter Pearl Jam episoden)

Lenke til kommentar

Roskilde 2007 blir fett. Det MÅ bli fett. Det er foreløbing ingen band som skal som jeg blir vill i trusa av å tenke på (Kult å sett the Who og slikt, men jeg er ingen überfan), men det blir jo over hundre navn til slutt, så noe bra å det bli. Desuten tiltrekker festivalstemningen meg. Er det noen som vet sånn ca når alle bilettene pleier å være utsolgt? Jeg har ikke råd til å kjøpe dem på en stund ennå :/

Lenke til kommentar
Det er foreløbing ingen band som skal som jeg blir vill i trusa av å tenke på (Kult å sett the Who og slikt, men jeg er ingen überfan), men det blir jo over hundre navn til slutt, så noe bra å det bli.

7957572[/snapback]

Ingen store wow for min del heller enda. Selvom jeg gleder meg veldig til Thomas Dybdahl og the Who.

Lever i håpet om at Deftones dukker opp.

Lenke til kommentar
Det blir 75 000 musikk frelste øl drikkende mennesker sammlet på en plass, hva mer kan man ønske seg?

Du kommer til å stå i hjørnet med henda i lommen og se på de "musikk frelste øl drikkende mennesker" :tease:

Lenke til kommentar

Anbefaler å kjøre bil selv. Det er helt klart det beste, slik at man har muligheten til å svirre litt rundt på egenhånd uten å tenke på transport.

Forrige gang jeg var der ankom vi, fant plassen "vår" og satte opp teltene og slappa av. Dagen etter reiste vi inn til København og koste oss der.

Med bil har du også mulighet til å drive taxivirksomhet for å tjene noen grunker. Det finnes nemlig nok av øltørste nordmenn som trenger påfyll.

Anbefaler også å ta med en spade slik at dere kan grave ut et digert hull som "ølkjøleskap". Dette bør dere helst kun gjøre dersom dere har et meget stort telt uten gulv. Vårt fjortenmannstelt var helt ypperlig.

Et annen ting er at der ikke er lov å ta med seg byggematerialer inn på campen. Sørg derfor for at du har et såpass stort telt at du kan vikle dette rundt en 2-3 meter med planker når du går inn porten.

Dette var mine beste Roskildetips!

Ps. Ta med gummistøvler!

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...