Gå til innhold

Roskilde 2007 - Informasjon & diskusjon

St-Cruz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja, selv om det så klart er gøy at programmet er stappa med bra band; det skal det mye til før det ikke er noe som er verdt å få med seg samme hva slags musikksmak du har. og stemninga på roskilde overgår hva som helst av norske festivaler, så det er verdt billetten alene. jeg gleder meg!

7895455[/snapback]

Roskilde er vell og bra det, men er det flere enn meg som syntes folk glorifiserer den litt? Jeg har vært på både Quart og Roskilde, og begge deler er bra festivaler, der Quarten er mye mindre, men har også mye mindre køer o.l.. Jeg trivdes godt på begge, men det virker som om alle som har vært på Roskilde får en intens trang til å rakke ned på Norske festivaler! Det at de er i Norge gjør ikke de automatisk er stemnings-fattige!

Grunnen til at jeg velger Roskilde er pga det er flest store band der, det er mye snillere regler på alkoholen(tenker på at man kan ha med seg inn på konsertene), flere folk og så er det jo altids kjekt med en utenlandstur :)

Gleder meg SYKT til The who!

Lenke til kommentar
ja, selv om det så klart er gøy at programmet er stappa med bra band; det skal det mye til før det ikke er noe som er verdt å få med seg samme hva slags musikksmak du har. og stemninga på roskilde overgår hva som helst av norske festivaler, så det er verdt billetten alene. jeg gleder meg!

7895455[/snapback]

Roskilde er vell og bra det, men er det flere enn meg som syntes folk glorifiserer den litt? Jeg har vært på både Quart og Roskilde, og begge deler er bra festivaler, der Quarten er mye mindre, men har også mye mindre køer o.l.. Jeg trivdes godt på begge, men det virker som om alle som har vært på Roskilde får en intens trang til å rakke ned på Norske festivaler! Det at de er i Norge gjør ikke de automatisk er stemnings-fattige!

Grunnen til at jeg velger Roskilde er pga det er flest store band der, det er mye snillere regler på alkoholen(tenker på at man kan ha med seg inn på konsertene), flere folk og så er det jo altids kjekt med en utenlandstur :)

Gleder meg SYKT til The who!

7931471[/snapback]

Tror ikke det er en automatikk i den tankegangen at vi Roskilde-pilgrimmer rakker ned på norske festivaler. Uten å ha vært på Quarten så vil jeg nå påstå at den er litt sossete og ikke har en veldig sterk camp kontra Roskilde. Antall mennesker har naturligvis mye å gjøre med det å gjøre men også personene som er der. Virker som det er fler 'freaks' i Roskilde enn på norske festivaler, noe som igjen gjøre det mer spennende. Føler heller ikke at norske festivaler har noen tradisjon da. Roskilde har en lang tradisjon og det føles som man kommer til Mekka hver gang jeg kommer til den oransje scenen.

Er enig i deg angående The Who iallefall ;)

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke er glassflasker, plastflasker med intakt tut og uåpna bokser. Greia er vel at man ikke skal kunne kaste plastflasker eller bokser som er fulle på scenen. Trikset er å kutte bort tuten på 1,5l flaske. Da blir den regna som en åpen boks og du kommer inn. Kjekt å bruke et tjukt lag med gaffateip rundt kanten hvor du har skjært plastflaska. Kutter du deg på leppa blør du i dager.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Ah fett fett.. Og for de av dere som hater på artistene som blir annonsert så har dere mistolket litt av det med Roskilde. Dropp fordommene og bare HØR på musikken mens du vandrer rundt på festivalområdet.. Drit i hva som er kult eller hva som får deg til å se ut som en tulling - så lenge du har det fett! Første gang jeg dro ned så skulle jeg bare se de artistene jeg kjente osv blablabla.. Ble ikke noe slikt - jeg så all slags mulig musikk jeg aldri i livet hadde hørt på til vanlig! Og det var skamfett! Tenk litt på det :)

Edit: Ja la merke til noe grumsk i Arena jeg også ifjor..

Endret av hsds
Lenke til kommentar

Jeg har tatt tog ifra Bergen til København 2 år på rad nå. Begge gangene har jeg kjøpt med minipris bilett. Da får du ifra Oslo Til København for 200 kroner :) Latterlig billig!

Ifra Oslo til Roskilde blir reisen da slik: Oslo-København-Roskilde-Roskildefestivaltog inn til festivalen. Koster ca 60 kroner ifra Køben til Roskilde by og 15 kroner ifra Roskilde by til Roskilde Festival.

Endret av hsds
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...