espengj Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hvilket nærlinse bør jeg kjøpe til ef 75-300mm objektiv? [email protected] Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hvilket nærlinse bør jeg kjøpe til ef 75-300mm objektiv?[email protected] 7641381[/snapback] Hva mener du? Har du ikke objektivet, da? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Dette hadde vell passet bra som Gullkorn men jeg kan ikke å quote rett. Forklar hva du mener litt bedre så kan vi hjelpe deg. Marius Det kan være han spør rett, da jeg ikke kan noe om macro foto, men dette hørtes rart ut ja. er det ikke noe forran linsa du mener? Lenke til kommentar
corre Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Fins vel "filter ringer" som både gir forstørrelse, og reduserer nærgrensen. Tror jeg har noen slike til et Cannon speilrefleks fra 70 tallet. Er det slike du mener? Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hvis trådstarter spør rett, så er det ikke noe galt i spørsmålet. Det finnes ringer som skrus i filterfatningen til alle objektiv (som har filtergjenger) som reduserer nærgrensen. Husker ikke alle nå, men tror de går fra +2 til +10. Selv har jeg noen fra Jessop i +2 og +4. Hvordan kvaliteten er på disse kontra andre vet jeg ikke men det gir bra resultater. Jeg bruker disse en del under vann for å kunne komme nærmere. Kan også kombineres til +6, men da taper du kvalitet. Det som avgjør hva du skal ha er diameter på objektivets filterfatning og hvor nærme du ønsker å komme. Lenke til kommentar
espengj Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Det er 58mm diameter på objektivet. Har sett på en nærlinse som heter 500d har du hørt om den? Hvis ja er den god nok til å ta bildr av innsekter og vanndråper osv? Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Det er 58mm diameter på objektivet.Har sett på en nærlinse som heter 500d har du hørt om den? Hvis ja er den god nok til å ta bildr av innsekter og vanndråper osv? 7706240[/snapback] HER sto det en del om denne nærlinsen, dog på engelsk... Så litt interessant ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå