Gå til innhold

Heime PC 5k-7k

Anbefalte innlegg

Vi skal no ha ein heime Pc som skal stå her, den skal brukast til spel og kverdagslig bruk. Skal berre ha kabinettet og alt innhold.

EDIT: Har prøvd å bygge ein no (Er kanskje litt utdatert men likevel..)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=40221

Eg har veldig lite god peiling på HK, RAMen og er eg mindre sikker på. Ettersom det er ei stund sia eg holdt på med hardware så har eg nok funne litt gamle ting :p men spør no her for å få det til å bli noko som vil fungere i lag og best mulig til minst mulig pris

Endret av maskot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bytt CPU, Intel Core 2 Duo yter mye bedre. Intel Core 2 Duo E6400 2133 Mhz er en god CPU og den er ikke så mye dyrere heller. :)

Mvh LockBreaker :)

7644888[/snapback]

Eneste er at denne CPUen koster nesten det dobbelte, og da må ha i tillegg finne et nytt hovedkort. Er han villig til dette, er det så absolutt dette han bør gjøre, men har han er makspris på CPU på sånn ca. 1000-1100 kr, så er nok den X2 3800+ det beste alternativet ;) (Husk at en E6300 også vil yte bedre enn en X2 3800+, men det er fortsatt snakk om 400-600 kr opp på prisen)

EDIT: Det han må ut med ekstra for en E6300, kan han jo bare ta fra hovedkortet. Med mindre han skal overklokke, trenger han ikke noe mer enn et hovedkort til rundt 1000-lappen. Ta en titt på de billigste Asus P5B hovedkortene, de er gode til prisen. (C2D er socket LGA775, dvs. det er det hovedkortet og må være).

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...