Gå til innhold

Nikon Coolpix P3 til 1995, skal jeg løpe og kjøpe?

Anbefalte innlegg

Ja, det er vel kanskje ikke nødvendig med sånn boost - oppladning. Men jeg har for vane å gjøre hva "eksperter" sier, og karen i butikken mente det gav opptil 10% lengre batteritid fremover i tid.

Men samma det, jeg ladet det nå opp slik.

Synd med lens error greiene som du beskrev - det er helt klart en reklamasjonsfeil! Ikke noe å bekymre seg over, tror jeg.

Selv har jeg problemer med å sende bildene trådløst, men det er sikkert fordi jeg ikke har stilt inn innstillingene riktig. Noen som vet hva "five digit key" i forbindelse med nettverkskortet er for noe? Uansett så er det jo liten vits med trådløs overføring. En kompis av meg har samme funksjon på sitt kamera, men det tar virkelig en evighet å laste de opp.

Kanskje greit hvis man glemmer kabelen..

Endret av akvammen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var trist cecolon, men som de andre sier er det en så klar sak at det helt sikkert går veldig greit.

five digit key, er rett og slett passordet til ditt nettverk akvammen.

Har ikke fått det til å virke helt som ønsket jeg heller. Dvs at jeg får satt opp et node til node nettverk, og overført trådløst, men det går da etter hva jeg kan se med 11 Mbs hastighet, og ikke 54 som kamera kan klare. I tillegg mister jeg internett når node til node nettet starter, fordi den bare kan være koblet til et nett av gangen. (Snakker da om laptop med trådløs internett tilkobling)

Har ikke fått det til å overføre med Windows Vista.

Har rett og slett ikke helt forstått hvordan jeg kjører dette gjennom ruteren, og til rett maskin enda. Når man setter opp slik at kamera kobles til ruter, med eksisterende nettverksnavn og passord, forstår jeg ikke hvordan jeg skal komme videre slik at bildene havner på rett maskin...

Med 54Mbs overføring bør dette kunne gå ganske radig akvammen, og en begrensning man skal være klar over med P3 er at det ikke er usb2. Så usb overføring går nokså tregt ifht andre.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
En klar DOA (Dead On Arrival) sak. Du skal få nytt kamera på stedet, med mindre de er blitt utsolgt i mellomtiden. Det kan du jo for sikkerhets skyld sjekke ved å ringe først og spørre om det er på lager så de ikke prøver å lure deg :)

7668467[/snapback]

Takk for tipset. Jeg ringte og fikk bekreftet at de hadde ledig i Trondheim, før jeg la frem saken. De mente at jeg ikke kunne bytte kameraet i Trondheim ettersom det er kjøpt i Stavanger, men det spurte jeg eksplisitt om da jeg kjøpte det. De sa også at det måtte sendes til reparasjon, men da jeg nevnte DOA som du sa, ba de meg komme innom. Får håpe dette løser seg :)

Lenke til kommentar
En klar DOA (Dead On Arrival) sak. Du skal få nytt kamera på stedet, med mindre de er blitt utsolgt i mellomtiden. Det kan du jo for sikkerhets skyld sjekke ved å ringe først og spørre om det er på lager så de ikke prøver å lure deg :)

7668467[/snapback]

Tenkte jeg skulle sette meg litt bedre inn i forbrukerkjøpsloven før jeg klagde. Er det hjemmel i denne for at jeg skal få nytt kamera umiddelbart? Kunne du evt. referert til paragraf?

Lenke til kommentar

Har ikke forbrukerkjøpsloven fremfor meg akkurat nå og ikke tid til å lete på nettet, men regner med at det står noe om det der. Vi har ihvertfall det som fast praksis der jeg jobber, at om noen kommer inn med et DOA kamera i løpet av noen dager etter det er kjøpt, så får de nytt på stedet. Vil tro at andre butikker også yter denne servicen, selv om det ikke skulle stå noe om det i forbrukerkjøpsloven. Ihvertfall fulgte Elkjøp denne standarden da jeg for noen år siden kjøpte en CD-spiller som skurret første gangen jeg spilte en CD på den.

Lenke til kommentar

Fikk byttet det på Elprice i Trondheim. Først ønsket de å sende det inn til retur, og i tillegg mente de først at de ikke kunne ta inn et kamera kjøpt i Stavanger. Ettersom kameraet er såpass nytt, jeg trenger det i morgen og jeg fikk beskjed i Stavanger om at det var uproblematisk å bytte det i Trondheim, fikk jeg uten mye diskusjon nytt kamera i bytte. Betjeningen var hyggelig og hjelpsom.

Det eneste jeg stusser på er at i følge kjøpsloven har kunde rett på å få nytt produkt dersom kunden ønsker dette. Hvordan kan det da være en vurderingssak om man skal følge loven?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...