Acrid Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jaya, i den begredelige "techno"-tråden nevnte en bruker ved navn Niskivara denne sjangeren: dronetekno 7632238[/snapback] Jeg, en drone doom fænbåj, la øyeblikkelig merke til det der og ble svært, svært, svært, svært nyskjerrig på dette. Så hva er dette her for noe? Hallo? Anbefalinger? Tips? Slips? Eller er denne sjangeren så smal at jeg må fly til Lofoten med en sånn enmotors propellflysak med en halv vinge, en full pilot og en sint Sydhavskonge med øks for å få tak i noe? Sitat sluttfnutt. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Etter litt wikipediaing så fant jeg frem til dette bandet: Gescom. De har i allefall gitt ut denne absurde saken: Minidisc Minidisc was the world's first ever MiniDisc-only release, and was designed to take advantage of the format's (then exclusive) zero seek time: Minidisc contains 45 pieces split into 88 tracks which are intended to be played in shuffle mode, creating a quasi-unique, aleatoric arrangement every time it is played. (This technique will be used for a regular CD by King Crimson's 1999 album Masque.) The tracks on this album reveal the influence of DSP techniques. Half of the album can be related to drone music or ambient music, the other half to acousmatic music or electroacoustic music (though many would call it non-music or sound effects). Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Høres rimelig spesielt ut etter min mening Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Har aldri hørt det. Var en på scream som posta et eksempel på drone-rap, rakk aldri å få hørt på det men var vist ikke mye bra. Da tror jeg dronetekno er bedre. Kunne vært interessant å høre. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Siden det var jeg som brakte opp ordet så burde vel jeg ha en god forklaring.... Men det har jeg ikke. Har bare hørt folk bruke ordet. Min kjennskap til tekno er uansett veldig overflatisk, siden jeg aldri har kjøpt noe særlig selv, men kjenner en god del DJer og har en fin samling med mixtaper av mange slags god tekno. Ingen dronetekno der da. Så sorry, kan ikke hjelpe deg. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Er nok et slik stempel som fan elsker å putte på sine favorittartister for å legitimere bandet og dens originalitet. F.eks: Turboneger = deathpunk Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 F.eks: Turboneger = deathpunk 7648547[/snapback] Pussig, jeg har alltid trodd at Turboneger = søppel Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 F.eks: Turboneger = deathpunk 7648547[/snapback] Pussig, jeg har alltid trodd at Turboneger = søppel 7648980[/snapback] Hvorfor ? Du har jo rett. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Det jeg har hørt av Merzbow er noise. Har du noen anbefalinger av dronetechno av ham? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 F.eks: Turboneger = deathpunk 7648547[/snapback] Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det Turboneger som har hatt det moro selv med å komme opp med "sjangeren" deathpunk. Uansett... Merzbow? Har ikke hørt noe veldig dronete av ham, men har jo bare hørt et par-tre plater og en konsert, blant hans 200-300 ++ plater, så det må jo finnes noe dronete inni der ett sted. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 F.eks: Turboneger = deathpunk 7648547[/snapback] Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det Turboneger som har hatt det moro selv med å komme opp med "sjangeren" deathpunk. 7669146[/snapback] Noe i den gata ja. Fjollete som faen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Her snakker vi om dronetechno, ikke Turboneger eller hvilken sjanger de tilhører eller påstår at de tilhører Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Fant noe smått interessant i går. Gas - Königsforst. Men det heller litt mer over mot ambient... Velvel, jakten på tidenes smaleste sjanger(?) fortsetter. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Her snakker vi om dronetechno, ikke Turboneger eller hvilken sjanger de tilhører eller påstår at de tilhører 7672755[/snapback] Var vel heller et eksempel på hvordan band prøver å skille seg ut ved å sette seg i en bås for å fremme hvor originale de er, og dermed skape mer interesse enn det de kanskje fortjener. Tror jeg sannelig skal mekke meg et metalband og påstå at jeg spiller Lillehammersk polkapunk med tendenser av jazzmetal. Smaleste sjanger ever? Sry offtopic. Hørte gjennom et par samples av Gas på amazon og det minnet meg veldig om ambient for min del. Men man kan naturligvis dele opp musikk i sjangre på størrelse med atomer. Endret 8. januar 2007 av tjalla Lenke til kommentar
DarienPanama Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) man kan vel ikke helt sette merzbow under dronetekno..hva med 120 days fra norge, ikke stor kjennskap til bandet selv desverre. drone doom er absolutt den mest spennende sjangeren for øyeblikket Jeg spiller selv i drone-doom bandet Sunnheim((( link hvis noen vil sjekke det ut:http://www.uhort.no/artist/3598 Endret 8. januar 2007 av Sunnheim Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Haha, Sunnheim(((, hvilken herlig rip-off. Lenke til kommentar
DarienPanama Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 hehe, ja ikke sant, som sunn O))) har sin inspirasjon fra Earth forkynner vi Sunn O))) og bringer budskapet videre. Vi er ikke parodi eller cover-band. Men Bandmedlemmenes etternavn er Solheim, derav Sunnheim; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå