Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tips til ny WLAN-router

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en ny wlan-router, men aner ikke hvilken type jeg skal gå for.

Ting som er viktige :

- Stabilitet (må IKKE henge seg opp)

- 4-porters switch

- Signalstyrke

- Sikkerhet / Interface

Trådløs hastighet er mindre viktig.

Noen som har noen tips?

Jeg er blitt svært skeptisk til Linksys / 3com med tanke på stabilitet.

Vurderer å prøve Buffalo, noen som har noe erfaring med det merket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Linksys WRT54GL :)

Stabil som fy. Ukens tilbud hos Komplett - 499kr!

7641174[/snapback]

er enig i at den er stabil som f.....

grunnen til at jeg anbefalte en anen router hva pga

:Jeg er blitt svært skeptisk til Linksys / 3com med tanke på stabilitet.

Vurderer å prøve Buffalo, noen som har noe erfaring med det merket?

han er veldig skeptisk til dette merket så da tenkte jeg han ikke var inntressert i og kjøpe... :ph34r::thumbup:

edit: post 400 :whistle::D

Endret av hiper
Lenke til kommentar

Problemet med Linksys er at det er det jeg skal bytte ut. den må restartes 2-3 ganger i uka, og det er ikke holdbart. Har dårlige erfaringer med det fra tidligere også. Men jeg var ute etter å høre deres erfaringer. =)

Hovedsaken for meg er at den ikke henger seg opp, selv med load 24/7. Wlan blir ikke belastet noe særlig.

Lenke til kommentar

Har egentlig bare gode erfaringer med D-Link. Er selvsagt ikke verdens mest avanserte sak (en DWL-2000AP+), men funker helt flott til å bare stå i et hjørne og dele ut nett til laptop, Wii, DS Lite osv. Perfekt til hjemmebruk. Har hatt den i nesten 3 år, og funker like bra fremdeles.

Edit: LIKE bra, ikke LITE bra :p

Endret av DrThomas
Lenke til kommentar

Takk for svarene. Får se hva jeg gjør. Problemet er at routeren befinner seg på et sted som ikke er tilgjengelig for meg, dvs. at hvis den henger seg opp kan det gå dager før den blir restartet. Og jeg vet heller ikke hvilken Linksys det er..

Lenke til kommentar

Det er Jan-salg på El-price : her får du D-Link DIR-635 Rangebooster N650 til 900,- (samme pris som DGL-4300 på nettet). DIR-635 er D-Link sin nye n-draft type

Har imidlertid ikke peiling på hvor god den er .......

MEN siden folk anbefaler D-link DGL-4300, bør kanskje DIR-635 (som er neste generasjon) være et greit kjøp for samme pris ?

Er den noen andre som har erfaringer med denne ?

Omtale på nettet :

http://www.idg.no/tester/article16518.ece?testId=16508

http://www.pcworld.com/article/id,126821-p...ss/article.html

Mvh underdog

Lenke til kommentar
hvis du alt har wrt54gl eller wrt54g eller wrt54gs kan du bare bytte software på den (se www.dd-wrt.com) og så blir den veldig stabil.

7646918[/snapback]

GS-routerene kan ikke uten videre flashes med 3.parts firmware. De siste versjonene har de kutta flashminne ned til 2MB og da funker ikke DD-WRT. Jeg sitter nemlig med en WRT54GS v5.1 og det suger sju sorter skit! Kjøp en GL, den kan flashes. (og er vel per idag også billigere)

Lenke til kommentar

Viser seg at svinet er en wrt54g v.22 så da er jeg home free m/tanke på flashminne.

Har vel i grunn funnet ut at det er den fantastiske funksjonen som logger alle connectionene utorrent lager i 5 dager som tryner nettet mitt.

Så da dropper jeg ny router inntil jeg har fått sjekka ut DD-WRT. Ser ut til å være verdt et forsøk.

EDIT : Da er DD-WRT inne og routeren har vært stabil som et fjell ei uke. Mange takk til den som foreslo det!

Endret av QireX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...