marius90 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 hei, sliter litt med å overklokke maskinen nå, jeg har helt til nå kjørt maskinen dønn stabilt på 2,5ghz og rammen på 333mhz, da hadde jeg 1gig twinmos minne, men nå har jeg sotti inn 1gig til slik at jeg nå har 2gig, alle fire brikkene er fra twinmos og skal egentlig være like, alle specsa er ihvertfal helt like og det står det samme på eskene og alt, men de er litt forskjellige på utseende. Nå kan jeg ikke overklokke noenting, så fort jeg rører noen instillinger i bios så vil ikke maskinen inn på windows, uansett hvor lite jeg klokker. så er det noen som har noen tips? er det noe spesielt jeg må gjøre når jeg setter inn 2gig istedenfor 1gig ram? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Slik jeg forstår har du 4x512mb.Har du satt dem til 2T ? Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 hei, sliter litt med å overklokke maskinen nå, jeg har helt til nå kjørt maskinen dønn stabilt på 2,5ghz og rammen på 333mhz, da hadde jeg 1gig twinmos minne, men nå har jeg sotti inn 1gig til slik at jeg nå har 2gig, alle fire brikkene er fra twinmos og skal egentlig være like, alle specsa er ihvertfal helt like og det står det samme på eskene og alt, men de er litt forskjellige på utseende. Nå kan jeg ikke overklokke noenting, så fort jeg rører noen instillinger i bios så vil ikke maskinen inn på windows, uansett hvor lite jeg klokker. så er det noen som har noen tips? er det noe spesielt jeg må gjøre når jeg setter inn 2gig istedenfor 1gig ram? 7640996[/snapback] Les her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=412542 Kanskje det hjelper å sette den hastigheten på ramen? Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) nei, har ikke satt den til 2t, er det det som er feilen? og ja, har 4stk 512 har stevd med å starte maskinene nå, gikk i bluescreen og ble helt fukka, men fikk den igang igjen nå. Endret 4. januar 2007 av marius90 Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hvor høy spenning gir du dem da? Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 har ikke gjort noe spess med spenningen til rammen, tror den står på auto elns, eneste spenningen jeg har stilt på er cpu spenningen. men det funket flott når jeg bare hadde 2stk brikker. kan det være det at jeg ikke satte på 2T? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Du må sette minnet til 2T.Sett spenninga på minnet til 2.6-2.7v også,hvis det fortsatt er ustabilt. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 takk for hjelpen, det funker nå, det gjorde susen og sette på 2T jeg trengte ikke stille opp spenninga. men hvis jeg setter opp spenningen til det du sa, kan jeg klokke prosessoren lenger da? siden jeg kan dra minnet litt lenger? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Ja,hvis minnet ditt vil mer,kan du prøve å øke cpu hastigheten til det blir ustabilt. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 hvis jeg setter opp cpu hastigheten mer så vil ikke maskinen komme inn på windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå