Gå til innhold

Brunnakkebilde! Få konstruktiv kritikk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra, men som awesnes påpeker hadde det vært fint med litt mere rom foran fuglens hode. Jeg plages ikke av noen mangel på skarphet, for øvrig.

Likte at du ikke har falt for fristelsen og kutte bildet rett under "vannlnjen" - speilbildet av fuglen på bølgene gjør seg veldig bra og gir den en visuell veldig fin forbindelse med sitt miljø.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert på fuglebilder, men noe har jeg å komme med.

Tidligere er det nevnt det med luft foran fuglen. Jeg tror jeg også ville snudd fuglen slik at den svømmer i samme retning som vi leser. Da ser det mer ut som om den skal til noe og ikke fra.

Noe annet jeg vil pirke på er at de hvite fjærene har blitt utbrent, det er ikke noe detaljer i det.

Men et godt bilde er det absolutt! :)

Lenke til kommentar

jammi: Jeg har ikke lagt på farge, den er slik grønn på vingen ;)

dynamic: Jeg jobber med en ny utgave, med litt mer plass rundt fuglen.

Det hvite vingefeltet er KLIN UMULIG å få fram, med mindre man legger på to lag med et virkelig undereksponert bildet, men da kommer det til å se rart ut. Når vi ser på brunnakkka i teleskop, og i hånd så er det vanskelig å se noe detaljer, for den er utrolig hvit akkurat der.

Takk for kommentarer! Jeg var ganske fornøyd egentlig, lå aldri noe fint til utenom noen må minutter.

Marius

Lenke til kommentar

Du har veldig mange gode fuglebilder. Men synes dem mangler det lille ekstra. De egner seg veldig bra til rene artsbilder til en artsbok. Men som litt mer "kunsteriske" bilder så blir dem for statiske.

Kanskje ikke så mye kritikk på akkurat dette bildet, men mer generelt for dine fuglebilder.

Bra bilder men mangler prikken over i'en. Kort fortalt :)

Lenke til kommentar

Bildene mine som jeg tar av fugler er kun ment for å være artsbilder, og ikke noe som skal henges opp på veggen. Jeg skjønner hva dere mener. Blir som å se på de beste fuglefotografene, ikke alle bildene man vill ha på veggen, men de er Utrolig bra som artbilde.

Takk for positiv tilbakemelding ;)

Marius

Lenke til kommentar

Tar du virkelig disse bildene med det Tamron objektivet ?? I så tilfelle er jeg mektig imponert. Har samme selv, og bildene blir... crap. Nå skal det sies at jeg kun har hatt objektivet i høst/vinter og det har ICKE vært noe lys ute å snakke om, kun regn og storm.

Hvilke insstillinger har du brukt på dette bildet ? lukkertid, blender, zoom osv

Lenke til kommentar

Alle bildene jeg tar av fugl er tatt med dette objektivet.

Jeg har ett Grønlandsmåkebilde som er tatt med kitlinsa (Måka fyller hele bildet)

Jeg kan nok ikke si noe om lukkertid og slikt for disse bildene er tatt i RAW så jeg kan ikke lese av informasjonen.

Takk for kommentaren!

Marius

Lenke til kommentar
Ossen gjør det det da?

På .NEF filene står det øverst i vinduet når jeg åpner det i ps konverter.

7660200[/snapback]

De fleste (alle) bildebehandlingsprogrammer har et menyvalg som går på noe lignende "Image Info" (som f.eks. Paint Shop Pro)

Under Windows XP kan du se på egenskaper, klikke på "Sammendrag"-fanen og deretter på "Avansert"-knappen for å vise EXIF-data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...