Gå til innhold

Har hovedkortet mitt tatt kvelden?

Bossman

Anbefalte innlegg

Jeg for startet det, men jeg for ikke noe bilde på skjermen. Da tenker dere sikkert at det er noe galt med skjermen, men jeg har testet den på en annen pc og da kom det bilde. Skjermkortet har jeg også testet på en annen maskin. Mistenker da at AGP porten på hovedkortet har tatt kvelden, men jeg syntes dette høres egentlig veldig merkelig ut eller hva?

Har også hatt problemer med litt små lagg i spill og sånn. Fikk aldri testet den på Prime95. Kom aldri så langt. Opplevde at maskinen restartet seg engang uten at jeg ba om det også.

Men det som jeg for på skjermen er "check the signal cable" derfor skjønner ikke at dette kunne være skjerm eller skjermkort for de begge virker som sagt. Har også testet med et annet skjermkort og for akkurat det sammen. En annen rar ting er at maskin jobber og booter windows uten at jeg ser det.

Derfor så er min konklusjon at AGP sloten på hovedkortet har tatt kvelden merkelig nok. Eller er det andre ting?

Bossman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter noen år med å stå på hodet inne i pc'r av forskjellige slag (som mange andre her),

Eliminasjons metoden. Ingen teori kan overgå den.

Ta ut ALT unntatt C:(Jeg sikter her selvfølgelig til hd'n med os'et på) og skjermkortet og en rambrikke, og se hva som skjer.

Sett inn en og en del systematisk. Om dette ikke fører frem, gå til steg to.

Om all rammen din er en brikke, kan det være en ide å prøve den på en annen maskin også. Prøv alle komponenter på en annen maskin om nødvendig. Gjerne starte med skjermkort og ram. Men evt. kontroller, lydkort, nettverkskort, isdn kort, altmulig. "Windows works in mysterious ways", og jeg har til tider fått de merkeligste resultater og feil av det.

Men ikke gi opp helt enda.

Lord Thaniel.

[ Denne Melding var redigert av: thaniel på 2002-11-24 22:55 ]

Lenke til kommentar

Hvis det ikke skjer noe forandring når jeg har bare HD, skjermkort og Minne inne da?

Dette er så frustrerende.

Maskinen gikk ikke rent i spill og jeg opplevde en restart uten at jeg ba om det. Tror jeg for gå over til tv-spill og heller kjøpe meg en billig computer til internett og andre småting.

[ Denne Melding var redigert av: Bossman på 2002-11-24 23:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-24 22:14, skrev Bossman:

Uff...dette var noe dritt.

Er helt rådløs jeg nå.

Åssen skal jeg få sjekket at rambrikken er defekt da?

Pc starter jo og den loader opp os'et, men jeg for ikke bilde. Tar jeg ut rammet så skriker jo pc'en.

Du kan ikke bare rive ut ram`en og forvente at det skal bli bedre da! Prøv med en tilsvarende brikke.

Lenke til kommentar

Så det du ber meg om er å skaffe meg en tilsvarende brikke og prøve? No way. Ikke **** om jeg bruker noe mer kroner på den maskinen nå. Det har bare vært et mareritt. Hadde jeg visst 100% hva som var feil så hadde jeg sendt det inn til forhandler så jeg kunne fått ny.

Men nå går jeg å tester litt og ser om jeg finner ut mer om det selv.

Lenke til kommentar

Beklager til deg :smile:

Ble litt for frustret igår.

Det ble heller ikke noe bedre at jeg ikke fikk startet maskinen for den bare pep igår. Noen som vet hva det kan komme av?

Uansett så har det skjedd litt merkelig ting idag.

Maskinen har bare pepet hele tiden når jeg skrur den på. Derfor så klarte jeg å få tak i en kompis som hadde mulighet til å kjøre DDR ram på pc'en hans og da jeg satt brikken i hans maskin så virket den. ?!?!?

MEN, når jeg satt inn de to rambrikkene hans så begynte maskin hans å skrike. Og jeg klarte heller ikke å få maskinen hans til å gå igjen idag. Skal prøve litt igjen imorgen, men er det noen her som vet hva som kan ha skjedd?

Og ikke nok med det. Når jeg kommer hjem og setter rambrikken min inni pc'en så starter søren meg min pc med en CMOS feil. Da går jeg inn i Bios og loader Fail safe defualts også restarter og da går maskin igjen. Derfor, så skjønner jeg ingen ting ettersom maskinen min pep i hele går kveld som jeg skrev tildligere i dette innlegg. Så dette syntes jeg er veldig merkelig greier og kan ikke si jeg ble noe erfaring rikere av dette. Skal formatere og kjøre en Prime95 test på den nå for å se om tåler tortur testen og om alt er iorden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...