Gå til innhold

Hvor skal jeg koble alle konsollene?! HJELP!

Anbefalte innlegg

Saken er den at jeg nå har en dvd-spiller, en xbox, en ps2 og en wii som skulle vært koblet på anlegget. Jeg har ikke nok komponent-innganger til dette og det er ett salig kabelrot.

Må koble wii og ps2'n inn på v-aux på forsterkeren. Dvs 3 stygge kabler på fremsiden av forsterkeren, ikke pent. Pluss at jeg må koble fra den ene konsollen for å få koblet på den andre.

Jeg har også lyst på en 360 om ikke alt for lenge, og da blir det enda værre.

Da er spørsmålet mitt som følger: Er dette noe å invistere i?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314105

Duger denne og er dette det jeg er på utkikk etter?

Endret av JV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dvd-spillern trenger du jo ikke, om du har en ps2 da.

7641079[/snapback]

Ehhh... Jo?

Trodde det var allment kjent at PS2 DVD spilleren gir et direkte "crappy" bilde i forhold til en dedikert DVD spiller(eventuelt en 360 som gir betraktelig bedre bilde)

Man oppnår mye bedre bilde på en 200kroners DVD spiller fra Rimi enn med en PS2.

*Edit, støtter PS2 i det hele tatt surround? Jeg har ikke konsollen lengre og greier ikke helt å huske om den gjør det. Om den ikke gjør det så er jo det også et klart argument MOT PS2 som DVD spiller.

*Edit2, den dingsen du linket til burde fungere utmerket :) Tror faktisk jeg skal kjøpe en slik selv.

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

S-video er ikke like bra som komponent men det er mye bedre enn kompositt og RGB/scart.

7641581[/snapback]

S-video er dårligere ann RGB scart. Mye dårligere. Hvorfor tror så mange fortsatt at s-video er bedre enn RGB ? Denne myten ser aldri ut til å dø.

Lenke til kommentar
Jeg løste problemet slik:

Komponent til Wii

S-Video til PS2.

S-video er ikke like bra som komponent men det er mye bedre enn kompositt og RGB/scart.

7641581[/snapback]

Ehhh, nei! RGB er laaaaaaaangt bedre. Vist du faktisk kobler til en dvd spiller og faktisk bytter mellom S-video og RGB (noe jeg tror de fleste dvd spillere kan), så kan du med det blotte øye ENKELT se at RGB er et overlegent signal.

Kvaliteten kan rangeres som følgende, fra dårligst til best..

Kompositt

S-Video

RGB

Komponent

Lenke til kommentar
Slapp av nå da.

Hvis han skaffer 360, så trenger han i alle fall ikke DVD-spilleren, også kan han bare koble ut PS2en, sette vekk Xboxen, og hygge seg med Wii og 360.

7641217[/snapback]

hmmm.. dette blir ikke akkurat det jeg er ute etter.

Jeg vil beholde Xbox'n pga XBMC. PS2'n vil jeg ha der fordi jeg fremdeles spiller på den. Slutter ikke med det selv om jeg skaffer meg en 360.

Dvd-spilleren er også en HDD-opptaker, så den vil jeg ikke kvitte meg med.

Som jeg skrev i første innlegget, jeg vil ha alle disse. Ingen skal bort. Det er ikke ett alternativ.

Noen som har peiling på om "switchen" jeg linket til er no tess?

Endret av JV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...