Gå til innhold

Varm P4 2400 boxed??

pcfaen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg kvakker med min P-4 2,4, så ligger tempen på cpu mellom 43 og 48 grader. Men den tempen der er helt normal på disse prosessorene her. Spurte Komplett.no angående det og de sa at det ikke var _noe_ problem! :smile:

Btw, CPU kjører på 2,8Ghz! Bruker boxed-vifta, og har i tillegg 3 80mm kabinettvifter.

[ Denne Melding var redigert av: l1th1um_ på 2002-11-24 21:57 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-24 21:54, skrev l1th1um_:

Når jeg kvakker med min P-4 2,4, så ligger tempen på cpu mellom 43 og 48 grader. Men den tempen der er helt normal på disse prosessorene her. Spurte Komplett.no angående det og de sa at det ikke var _noe_ problem! :smile:

Btw, CPU kjører på 2,8Ghz! Bruker boxed-vifta, og har i tillegg 3 80mm kabinettvifter.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: l1th1um_ på 2002-11-24 21:57 ]</font>

Takk for svar betryggende å høre,men min er oppe i 60 grader synes det er høyt men.......får sette inn flere kabinettvifter kanskje

Lenke til kommentar

Jeg synes uansett 60 grader er for mye, siden normal burde ligge rundt 50 grader. kanskje viser temp. på ditt hk feil. På enkelte hk, med samme oppsett kan temp. vise en feilmargin på hele 15-20 grader feil. Det du kan gjøre er å kjenne på kjøleren din.

Mitt asus pe kort tror jeg viser litt feil, siden kjøleribba er ikke så varm som asusprobe viser. Ved 53 grader burde den egentlig være litt varm. Da jeg tar på denne er den like varm som kroppstemp. min. og deretter kan vi legge til litt grader, siden vi skal ha temp på selve coren på cpu'en.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-25 13:27, skrev l1th1um_:

Ja, min temp var også opp i 60 grader før jeg kjøpte de ekstra kabinett viftene. Du trenger nok ikke bekymre deg for tempen så lenge den ikke går over 75 grader. :smile:

Bra!!!!!!!!!!!!!! har du no tips angående bra kjølepasta og vifte til denne da!! i tilfelle overklokking

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-25 13:35, skrev Divxdude:

Jeg synes uansett 60 grader er for mye, siden normal burde ligge rundt 50 grader. kanskje viser temp. på ditt hk feil. På enkelte hk, med samme oppsett kan temp. vise en feilmargin på hele 15-20 grader feil. Det du kan gjøre er å kjenne på kjøleren din.

Mitt asus pe kort tror jeg viser litt feil, siden kjøleribba er ikke så varm som asusprobe viser. Ved 53 grader burde den egentlig være litt varm. Da jeg tar på denne er den like varm som kroppstemp. min. og deretter kan vi legge til litt grader, siden vi skal ha temp på selve coren på cpu'en.

Har asus p4pe kort og har kjent på ribbene,tok også av pasta som fulgte med vifta og la på en ny en kanskje ikke den beste men det var ingen merkbar forskjell

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-25 13:44, skrev pcfaen:

Quote:

Den 2002-11-25 13:27, skrev l1th1um_:

Ja, min temp var også opp i 60 grader før jeg kjøpte de ekstra kabinett viftene. Du trenger nok ikke bekymre deg for tempen så lenge den ikke går over 75 grader. :smile:

Bra!!!!!!!!!!!!!! har du no tips angående bra kjølepasta og vifte til denne da!! i tilfelle overklokking

Vel, CPU-vifter er ikke helt min bransje, men du kan vel se rundt på http://www.microplex.no ? Har hørt masse bra Artic Silver III kjølepasta. Jeg har tenkt å kjøpe ny CPU-vifte og kjølepasta når jeg får litt mer penger inn på kontoen! :smile:

Btw, du kan lære MYE av å lese guidene til http://www.overklokking.no :smile:

[ Denne Melding var redigert av: l1th1um_ på 2002-11-25 14:01 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-24 21:50, skrev pcfaen:

er 60 grader for høyt på denne. varierer mellom 42-60 grader asus p4pe hovedkort

Har hørt fra flere kilder at Asus P4PE har "temperaturproblemer", det vil si at noen av dem viser for høye temperaturer, opptil 10-12 grader, altså at det er selve visningen som er feil.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-25 18:54, skrev zymot1x:

I følge BIOS ligger jeg oppmot 60 grader selv

etter en stund UT2k3 eller Quake, og jeg har

identisk oppsett som deg. Tror sensor er feil.

OK, vi får investere i litt kjølepasta og kjøler da,men gutta sier vi er innenfor kritisk temp iallefall :smile:)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-25 19:01, skrev rondespiret:

Quote:

Den 2002-11-24 21:50, skrev pcfaen:

er 60 grader for høyt på denne. varierer mellom 42-60 grader asus p4pe hovedkort

Har hørt fra flere kilder at Asus P4PE har "temperaturproblemer", det vil si at noen av dem viser for høye temperaturer, opptil 10-12 grader, altså at det er selve visningen som er feil.

Stemmer nok det ,jeg kjørte prime95 noen timer lå på ca 57-59 grader,kjente på kjøleribbene og det var **** ikke så varmt max 40 grader tipper jeg

Lenke til kommentar

Merkelige greier det der. Blir aldri klok på dei temperatur målingane. Eg har to program eg brukar til å måle temp med og dei viser heilt forskjellig temperatur! Bruker Swiftech MCX4000 med Enermax og ligger på ca.40C idle(med det programet som viser lågast) med 1.525 Vcore. Ser det er folk med "dårligere" oppsett som har idle på 30C! Og eg er ganske sikker på at eg har installert kjøleribba rett. Det er bare det at eg fylte det litle hullet med goop òg, det skulle eg kanskje ikkje gjort?

Lenke til kommentar

Quote:

Divxdude skrev (2002-11-25 13:35):

1. Ca. 10C forskjell mellom ribbe og core er ikke usannsynlig. Hvis ribba hadde samme temp som core så hadde den vel ikke kjølet noe særlig?

2. Har sett denne "ASUS kort viser 10-12C feil" mange plasser. Da har det alltid handlet om andre kort enn P4PE. Noen som har linker til eksterne sider som omtaler dette?

Jeg opplevde nemlig å gå ned fra 50C max load på Abit TH7 II til 43C max load på P4PE. Tror ikke noe på at min temp egentlig er 33C max load med min 2.4B på 1.55VCore, 3.0GHz. :wink:

-KJ

Lenke til kommentar

Det er en myte at temperaturanvisningen på enkelte kort er feil. Den er veldig nøyaktig.

Om ribben kjennes kald ut når CPU temp er høy, er det dårlig kontakt mellom CPU og ribbe.

Da må det brukes pasta.

En P4 ligger normalt på 54 grader max, 42 grader idle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...