Gå til innhold

Høytalere til stue på ca. 20 kvm


Anbefalte innlegg

Ok, jeg skal innrømme det. Har mer eller mindre 0 peiling på høytalere, effekt og kvalitet.

 

Saken er den at jeg skal flytte innen et par uker. Jeg bor nå på 23 kvm og har et par Dali 1001 som ikke har spilt fantastisk, men har gjort nytten. Nå skal jeg inn i en leilighet hvor den nye stua er like stor (eller større) som den forrige leiligheten. Da sier det seg selv at jeg må oppgradere anlegget.

 

Dali-høytalerne tenkte jeg forsåvidt at jeg kunne bruke som bakhøytalere, for nå er det jaggu på tide med 5.1. Er det noen som har lyst å hjelpe med å sette sammen et anlegg som kan prestere greit i en stue på ca. 20 kvm uten å koste skjorta? Har kikka litt på prisguiden, men tør ikke å gjøre et kjøp før jeg har en kyndig person til å bekrefte eller komme med bedre forslag.

 

Her er det som jeg syns har vært interessant til nå:

 

Sony SS-MF450HM

 

Andersson L6 200W

 

Så også at Elprice.no hadde et tilbud på Pioneer SH240VQL, men disse er vel knapt 4", og jeg synes i utgangspunktet det er for lite. Må jo ha en sub, men skader ikke med litt trøkk i gulvhøytalerne heller.

 

2000 for et par gulvhøytalere synes jeg er greit. Må jo ha sub, senter og forsterker også...

 

Håper noen kan hjelpe.

 

Edit: Leif was here

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Skal du ha gode høytalere må du kjøpe cerwin vega...billige høytalere som spiller fletta av det meste.. de har det på hifiklibben.no.. jeg har cv v10f spiller som f...

7640903[/snapback]

Hvis du liker store klumpete høyttalere som spiller alt for mye bass og med slapp mellom tone så er det noe for deg. CV spiller høyt, men ikke noe mer enn det

 

2000,- er veldig lite for gulvstående høyttalere, så da ville jeg lett litt rundt etter noen brukte

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Ok, jeg skal innrømme det. Har mer eller mindre 0 peiling på høytalere, effekt og kvalitet.

7640634[/snapback]

Så er vi to som vaser rundt i tåkeheimen. :!:

Etter å ha lest noen hundre poster på ymse forum (AVForum har mye info) har jeg inntrykk av at Dynavoice gir mye til en rimelig penge og XTZ likeså på sub.

Jeg har denne pakken som foreløpig favoritt og ser også på Tannoy. Sub venter jeg med foreløpig.

 

Edit: Disse har fått særs god omtale. Fåes til under 1000-lappen.

 

Ha en fin dag. :)

Endret av huffadhemi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...