Tandamram Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Ok, jeg skal innrømme det. Har mer eller mindre 0 peiling på høytalere, effekt og kvalitet. Saken er den at jeg skal flytte innen et par uker. Jeg bor nå på 23 kvm og har et par Dali 1001 som ikke har spilt fantastisk, men har gjort nytten. Nå skal jeg inn i en leilighet hvor den nye stua er like stor (eller større) som den forrige leiligheten. Da sier det seg selv at jeg må oppgradere anlegget. Dali-høytalerne tenkte jeg forsåvidt at jeg kunne bruke som bakhøytalere, for nå er det jaggu på tide med 5.1. Er det noen som har lyst å hjelpe med å sette sammen et anlegg som kan prestere greit i en stue på ca. 20 kvm uten å koste skjorta? Har kikka litt på prisguiden, men tør ikke å gjøre et kjøp før jeg har en kyndig person til å bekrefte eller komme med bedre forslag. Her er det som jeg syns har vært interessant til nå: Sony SS-MF450HM Andersson L6 200W Så også at Elprice.no hadde et tilbud på Pioneer SH240VQL, men disse er vel knapt 4", og jeg synes i utgangspunktet det er for lite. Må jo ha en sub, men skader ikke med litt trøkk i gulvhøytalerne heller. 2000 for et par gulvhøytalere synes jeg er greit. Må jo ha sub, senter og forsterker også... Håper noen kan hjelpe. Edit: Leif was here Endret 4. januar 2007 av WonderStivi Lenke til kommentar
Muppet88 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hei Skal du ha gode høytalere må du kjøpe cerwin vega...billige høytalere som spiller fletta av det meste.. de har det på hifiklibben.no.. jeg har cv v10f spiller som f... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Hei Skal du ha gode høytalere må du kjøpe cerwin vega...billige høytalere som spiller fletta av det meste.. de har det på hifiklibben.no.. jeg har cv v10f spiller som f... 7640903[/snapback] Hvis du liker store klumpete høyttalere som spiller alt for mye bass og med slapp mellom tone så er det noe for deg. CV spiller høyt, men ikke noe mer enn det 2000,- er veldig lite for gulvstående høyttalere, så da ville jeg lett litt rundt etter noen brukte Endret 4. januar 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Ok, jeg skal innrømme det. Har mer eller mindre 0 peiling på høytalere, effekt og kvalitet.7640634[/snapback] Så er vi to som vaser rundt i tåkeheimen. :!: Etter å ha lest noen hundre poster på ymse forum (AVForum har mye info) har jeg inntrykk av at Dynavoice gir mye til en rimelig penge og XTZ likeså på sub. Jeg har denne pakken som foreløpig favoritt og ser også på Tannoy. Sub venter jeg med foreløpig. Edit: Disse har fått særs god omtale. Fåes til under 1000-lappen. Ha en fin dag. Endret 4. januar 2007 av huffadhemi Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....d=2700&cid=5432 Disse da de tror jeg er greie, litt over prisen da men sikkert et godt kjøp. Siden du har litt størrelse på rommet trenger du kraftige høytalere. Ikke at disse billige er noe spesielt kraftige Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....d=2700&cid=5432 Disse da de tror jeg er greie, litt over prisen da men sikkert et godt kjøp. Siden du har litt størrelse på rommet trenger du kraftige høytalere. Ikke at disse billige er noe spesielt kraftige 7642560[/snapback] Dantax er jo på kanten til billig drit Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Bestiller Dynavoice F6 Magic, også Challenger C-6 senter høyttaler. Så bra ut og god anmeldelse hjelper på. Så var det forsterker, da... Noen råd? Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 skal du har forsterker i samme budsjettsklasse som de høyttalerne du har bestillt så ville jeg tittet på Harman/Kardon AVR130. En litt eldre modell som stadig er å finne på diverse salg til rundt 3000,- Effektsterk og god surroundreciever til en fin pris. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Det ble en Yamaha RX-V659. Litt dyrere enn den du foreslo, men tror den skal gjøre susen. Sub'en ble også Yamaha, YST-SW515. Takk for hjelpen, folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå