Johsse Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Hei =) Jeg har et hovedkort med et IDE uttak... Og har 3xHarddisker 1xCD-ROM... Jeg fikk koblet til system disken og cd rommet til IDE uttaket.. Så gikk jeg og kjøpte en SCIC PCI Adapter: Highpoint Rocket 100-ATA Adapter Så installerte jeg den og medfølgende drivere.. Da jeg hadde innstallert den fikk jeg beskjed om og starte på nytt... Jeg gjorde det og alt gikk helt fint til rett før Logon screen... Da kom det ikke noe skjermbilde... Logon screenen kom aldri... De 2 diskene jeg har koblet opp var en wd 320 og en wd 160... 160GB disken er full av programmer o.l men 320GB disken er helt ny... Når disken med innhold står i adapteren ville logon screen ikke komme... Men når jeg tar den ut og bare lar 320Gb disken stå igjen kommer jeg meg inn på pcen... Men pcen finner heller ikke denne 320GB i explorer selv om den er koblet til og alt er innstallert og klart til bruk ifølge enhetsbehandlig... Noen som har peiling på hva det kan være som er galt... Takker for alle svar =D MVH Johss€ Endret 4. januar 2007 av Johss€ Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Så gikk jeg og kjøpte en SCIC PCI Adapter: Highpoint Rocket 100-ATA Adapter 7640462[/snapback] Dette er et IDE-kontrollerkort (PATA) og ikke et SCSI-kort: "The Rocket100 Host Adapter is a dual channel, cost-effective IDE controller card designed for use with ATA100 hard disk drives." Sjekk at de enheten du har koblet til kontrollerkortet har riktig jumpersetting. Sjekk også at jumpersettingen på at systemdisken og CD-romen har riktige jumpersettinger. (Aldri to master eller to slave på samme signalkabel. Tryggest med Cable select på alle enheter og plassere master ytterst på signalkabelen). Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Vel, enhetsbehandlig omtalere det som en SCIC adapter =P samme det... Har kun en master per signal kabel =) Så det er nok ikke det som feilen... Det var det jeg anntok med det første... Men det viste seg og være noe annet som jeg ikke vet... Har ikke peiling på den Rocket saken... Har aldri brukt en sånn før =P Endret 4. januar 2007 av Johss€ Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Siden du har så masse i maskinen din lurte jeg på om du har brukt opp alle dma og irqer. ?(konflikter) kunne vært en ide til å sjekke dette. Ellers ville jeg sett om det er noen oppdaterte driver til adaptoren Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Den nyeste driveren har jeg 1.23... Så noe nyere kommer det nok ikke =S Men, jeg tror det er en lettere forklaring... det er bare og gruble nok... Så da stakk jeg på handle tur for og gruble litt og så kommer jeg tilbake og sier ifra om jeg har en løsning =) Takker for alle svar uannsett om de var hjelpfulle eller ikke =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå