Hagr Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hei! jeg sliter med å låse PCI og PCI-E porter på mitt hk(MSI K9N Platinum)... jeg finner rett og slett ikke noe valg for dette i BIOSen... noen som kan hjelpe meg? (se signatur for specs ellers) Harald Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Har du støtt på noen problemer da? Jeg er temmelig sikker på at brikkesettet har automatisk ("tvungen") PCI-lås. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 ja, jeg har støtt på problemer... systemet vil ikke klokke høyere enn 232 HT... jeg har minnet på 400 og HT link på 3x eller 4x har prøvd begge... har også satt cpu multi til rævlave tall 6x men ingen forskjell... stopper ved 232 uansett... noen som kan hjelpe... det første jeg tenkte da var jo at det var pci-e eller pci porter som hadde skjært seg... Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg tør nesten å fullstendig utelukke de bussene som feilkilde. PCIe-klokken kan jo justeres helt uavhengig i enkelte BIOSer, noe som burde bety at den i motsatt fall er låst på 100 MHz. Angående den gamle PCI-bussen, er jeg også noe nær overbevist om at alle kort med det brikkesettet har automatisk lås. Overklokking krever generelt mye eksperimentering med innstillinger og volt, så man bør ikke gi seg for tidlig. Jeg ville ha deaktivert spread spectrums og eventuelle andre funksjoner du ikke trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå