Alex_2xA Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 jeg har et Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB skjermkort, er det noen som vet om jeg kan kjøre to skjermer samtidig på dette kortet? Jeg har planlagt å bytte ut min gammle stor crt skjerm med en flatskjerm, men hvis det kan kjøre to skjermer vil jeg heller gjøre det. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 er jo en DVI-I kobling og en VGA, ser ut som det kanskje går, men jeg ville heller satset på et nytt skjermkort og heller gå får en med dual DVI-I Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) hmm, ulempen er at jeg har et relativt gammelt hovedkort, og er jo ikke vits å kjøpe et nytt AGP skjermkort, så da må jeg bytte hovedkortet også Men jeg kan jo klare meg med en skjerm, tenkte å gå for en fin 20 tommer widescreen, men hadde vært ennå bedre med to 20 tommer widescreen. Det er ikke å anbefale å kjøre en skjerm på VGA og en på DVI-I? (Er forresen DVI-D og DVI-I det samme?) Endret 4. januar 2007 av Alex_2xA Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 hva slags hovedkort er det snakk om, vis det er Socket A/754 prossesorer så skal det gå fint med et nyere skjermkort, jeg ser jo ikke vitsen med å kjøpes større skjerm vis du ikke skal ha bedre pc, kjøper du heller nye pc-deler og venter med en STOR skjerm. mange nye pcer som forsatt klarer å kjøre VGA format som du sikkert har på CRT skjermen din. det finnes forsatt mange ytelses fine skjermkort som er AGP som 7800GS,X1950pro og mange fler, som absolutt yter bedre enn dit 9800pro. det funker men som sagt DVI er noe som er nytt innen data altså bedre bildeformat en det er på VGA og mye penere på DVI, så du vil få 2 vidt forskjellige bilde bildekvaliteter. anbefaler deg å lese denne guiden: http://www.hardware.no/guider/skjerm/lcd-guide/8623 Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Takker. Den største grunne er at jeg ikke har plass til crt skjermen min, og ønsker meg en lcd . Det er hovedgrunnen, men to skjermer hadde gjort ting lettere (to lcd skjermer da). Har AMD XP2500+ (Barton) 1.833GHz Abit NF7-S V2.0 Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Det er INTET problem med 2 skjermer på det oppsettet der. Jeg har kjørt noe tilsvarende selv. 9800 er et rimelig godt kort som holder stand i spill fortsatt. Å ha 2 dvi-utganger for å kjøre en VGA og en DVI er bare tull. Kjøp den skjermen din, du Du kommer til å digge den på 9800-kortet ditt Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Høres bra ut , takker. Da blir det en fin ny skjerm snart. Mangler bare å velge en fin skjerm Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Nå har jeg lest nøyere de postene som har kommet før, og med 2 LCD-er er det lurt med 2xDVI grunnet signaltap på vga. Det går an å kjøre vga + dvi, men du kan risikere å irritere deg litt over den skjermen som er på vga hvis overføringen blir for dårlig. Et alternativ er å kjøre VGA-overgang fra DVI-porten så du får like skjermer. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Noe jeg forklarte sist der, men forsatt kan du få bedre kvalitet ved å kjøpe bedre skjermkort altså kommer ann på hvilke du skal spille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå