Galdrafadr Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg fikk en WD ekstern harddisk til jul ( https://prisguiden.no/product.php?productId=42607 ) og allerede en uke etter fungerer den ikke lenger. Når jeg setter på strømmen til disken hører jeg disken begynne å kjøre (høres ut som turtallet går opp,, eller noe sånn), men blir på en måte stoppen av en klikkelyd, og "turtallet" detter ned igjen. Disken prøver igjen, men det samme skjer gang på gang. Forran på disken lyser det, som viser at den har strøm. Men det virker som om jeg ikke kan skru den av og på, for lyset forsvinner ikke før kontakten dras ut. Altså AV / PÅ knappen fungerer ikke. Windows finner / registrerer ikke ny hardware. Jeg har prøvd disken på 3 forskjellige maskiner, og ingen resultat. Maskinene jeg har prøvd på er alle windows XP maskiner. Jeg bruker en USB kabel for å koble ekstern til maskin. Jeg har prøvd å bytte ut kabelen med en som jeg vet virker. Jeg har testet en annen ekstern harddisk på alle de tre maskinene (dette er en Maxtor disk) som fungerer strålende (det var her jeg fikk kabelen nevnt ovenfor fra) Noen som har et forslag til hva som kan bli gjort? Takker for svar! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Høres ut som en klar reklamasjon. Det er jo gjerne slik med elektronikk generellt at det er mest utsatt for feil når det er helt nytt eller svært gammelt. Lenke til kommentar
Galdrafadr Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 null håp... må nok senda an inn jah. Fra WD support forum Question Why does my FireWire, USB, or Combo drive make a repeated clicking sound? Answer Problem: A FireWire, USB, or Combo drive makes a repeating clicking noise. Cause: The FireWire or USB data cable is faulty or incorrect for the product. The drive is defective. Resolution: Remove the data cable from the drive. Turn the drive on. If the drive is still clicking, you will need to replace the drive. Information about in warranty replacement is available in Answer ID 8. If the drive does not click with the data cable removed, and spins up normally, the cable may be faulty. Replace your FireWire or USB cable. If you have a USB Passport hard drive, the clicking noise may indicate that you are using a USB cable longer than 22 inches. This drive will not obtain power correctly from the USB port on the computer if a USB cable longer than 22 inches is used. If you need to use a longer USB cable, you can purchase a supplemental power supply for this hard drive from the Western Digital Online Store, otherwise please use the 22 inch USB cable that was supplied with this hard drive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå