m0zzdart Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 på skolen har vi nå prosjekt om afrika. jeg trenger bilder og fakta om afrika. noen som har noen gode sider jeg kan finn e fakta og bilder om afrika. takker for alle svar med fakta og bilder. trenger et bilde til forside. (et kart, muligens) størrelsen må vær nokk stor for et A4 ark. og det skal vises hva som står til navn på kartet og slikt.. takker alle. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 du kan jo starte med Wikipedia. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 du kan jo starte med Wikipedia. 7640298[/snapback] har funnet noe på wikipedia og google ja. men så tenke jeg på noen andre sider der det står faktas Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Skolen din har kanske et par leksikon som kan brukes. Wikipedia har også mange linker på arfrika-artikkelsiden. Caplex.no er et online leksikon du kan bruke. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Afrika er jo rimelig stort da, og varierer ganske mye etter hvor du er. I nord er det mer som midtøsten og i Sør-Afrika er det ganske "vestlig" mange steder ( folk har bredbånd, dyre biler osv.), men mange er fattige der også. I Afrika er det store forskjeller mellom rik og fattig. Å ta for seg alt dette er litt av en jobb Johannesburg , Sør-Afrika: Algerie: Soweto, Cape Town: Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Takker det var kjempe fint. skal bruke bildene Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Accra er hovedstaden i Ghana. Lagos er ikke hovedstaden i Nigeria. Sør-Afrika har mye AIDS. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Skulle hatt mere utvidet info om afrika. er trosalt et prosjekt vi har da Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Skulle hatt mere utvidet info om afrika. er trosalt et prosjekt vi har da 7679405[/snapback] vil du ha hele skoleoppgaven din ferdig laget? hva med å snakke med noen ambasader og få skriftlig info derfra for eksempel. de sender gladelig ut slikt. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Meningen med prosjekt er vel å lære seg og finne slik informasjon selv, i stedet for å belage seg på at andre gidder å gjøre det for deg når du spør om det? Dersom du bor i Trondheim kan du f.eks ta en telefon til NTNU Dragvoll og snakke med folka på de instituttene som driver afrikastudier. De har nok mer en plenty å fortelle. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) jeg finner ikke de siste oppdateringen om hvor mange innbyggere det er i HELE afrika? Endret 16. januar 2007 av m0zzdart Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) jeg finner ikke de siste oppdateringen om hvor mange innbyggere det er i HELE afrika? 7738575[/snapback] Ikke så rart egentlig. Mange av de tallene du finner er nok bare annslag. Bare tenk på hvor mange som dør av HIV, sulter eller blir drept hver dag. Ingen kan ha sjans til å holde styr på det. Sjekket på FN's side og kom frem til ~906 millioner. Ca 40% lever i byer. World Population FN (Første jeg fant når jeg søkte på "World poulation Africa" på Google). ____________ Tallene på hvor mange som bor i townshipene i Sør-Afrika er annslatt til "et-par-millioner", men ingen som vet helt 100% Vil tror det samme gjelder for resten av kontinentet ^^ _____ Disse filmene er litt heftige. Gankse stilig å se hvordan byene er Ganks eikke akkurat det du så etter, men litt kult Edit: Mange skrivefeil Gidder ikke å rette dem nå, trøtt ^^ Endret 16. januar 2007 av EvenT Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 jeg finner ikke de siste oppdateringen om hvor mange innbyggere det er i HELE afrika? 7738575[/snapback] Ikke så rart egentlig. Mange av de tallene du finner er nok bare annslag. Bare tenk på hvor mange som dør av HIV, sulter eller blir drept hver dag. Ingen kan ha sjans til å holde styr på det. Sjekket på FN's side og kom frem til ~906 millioner. Ca 40% lever i byer. World Population FN (Første jeg fant når jeg søkte på "World poulation Africa" på Google). ____________ Tallene på hvor mange som bor i townshipene i Sør-Afrika er annslatt til "et-par-millioner", men ingen som vet helt 100% Vil tror det samme gjelder for resten av kontinentet ^^ _____ Disse filmene er litt heftige. Gankse stilig å se hvordan byene er Ganks eikke akkurat det du så etter, men litt kult Edit: Mange skrivefeil Gidder ikke å rette dem nå, trøtt ^^ 7738807[/snapback] takker nå blir prosjektet ferdig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå