hans A Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Fra 1. jan kom det nye regler om vraking av biler. Ansvaret for importerte biler som skal vrakes har fra 1. januar den privatpersonen som importerte bilen, eller firmaet som importerte bilen. Firmaet Autoreturs skal ta seg av alle vrakene på vegne av alle bilimportørene. Men hva skjer med alle som privatimporterer biler? Skal de dekke vrakingen. Og hva med alle biler som er importert før 1. jan? Hvem har ansvaret for dem. Noen som vet noe? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg syns hele greia virker lite gjennomtenkt. Går vel ikke ann å stikke på hugger'n å skaffe gamle deler nå lenger, om alle tar kveld? Lenke til kommentar
hans A Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Tror folk i større grad vil strippe bilene for brukbare deler før de kvitter seg med vraket. Slik at allt salg av deler går privat og via internett. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Syns ikke det er så lurt. 1: Hvor mange gidder faktisk å demontere bilen før de sender den fra seg? 2: Hvor i all verden skal folk oppbevare disse delene? Lenke til kommentar
trra Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) 3. Hvor mange trenger deler til de gamle bilene som blir vraka med mindre de er spesielle? Om du har en gammel bil som er helt standard og er såpass dårlig at du vil vrake den så vet man sannsynligvis ikke om delene er brukans, ikke alle bileiere som kan skru. Hoggerne tar fremdeles imot forsikringsbiler. Endret 5. januar 2007 av trra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå