ivemaole Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Hei. Har opplevd en del napping i rattet kun mot venstre side. Men det kommer og går. Plutselig er det borte lenge, og så kan det plutselig komme igjen. Dret kan jo være direkte farlig hvis jeg holder litt løst i rattet. Nappingen skjer nesten bare når jeg slipper opp gasspedalen og lar den bremse på giret. Fikk en subaru-mekaniker til å prøvekjøre den, men da var det såklart ikke der da. Men han trodde ihvertfall det kunne være en stein. Men ettersom det kommer og går, så har jeg lite tro på at jeg får stein innved julet titt og ofte. (bilen er en subaru legacy 95 mod.) firehjulstrekk Takker for svar. Endret 4. januar 2007 av ivemaole Lenke til kommentar
kimla Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Vel, er absolutt ingen ekspert, men har du sjekket lufttrykket i hjulene, og at alle har likt trykk? Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Tja, en treg drivknute som kniper kan absolutt gjøre dette.... Eller er det å gå over forstillingen å kontrollere at du ikke har noen slakker i oppheng etc.... Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Forìnger i hjuloppheng, kast i skiver, kast i dekk / felg? Ikke så lett å komme med noe konkret svar på sånt gitt. Lenke til kommentar
oPRE Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Veldig gammel tråd, fortsatt aktuell. Har eksakt samme problemstilling som trådstarter med min Nissan Primera 96 mod. Ristingen starter ofte etter et par timer i bilen. Ristingen er mest aktiv når jeg slakker på. Har sjekket lufttrykk og om hjulene sitter på bilen. Kan bekrefte at det ikke er noe snø eller skit som har kommet inn i hjulet og skaper ubalanse. Ristingen kan være så kraftig at det kan være direkte farlig å kjøre på veien i 80km/t. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Kan være bremse som henger. Når ristingen begynner så kan du stoppe, gå ut av bilen og kjenne om ett eller flere av hjula er varme. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Indre drivledd som lugger. Det blir varmt å begynner å klype. Se etter skader på indre driv mansjetter. Hvis vibrasjonene går helt bort når du trykker inn clutchen så vil jeg tippe dette. På primera pleier også drivaksel å knekke venstre foran, da under avbalanseringsloddet som sitter midt på akselen. Dette gir riktignok ingen vibrasjoner først, da bare knekker det plutselig. Lenke til kommentar
oPRE Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Vibrasjonen går ikke helt bort når jeg trykker inn clutchen. Den er der selv om jeg holder inne clutchen, bremser hardt eller stopper helt opp. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Hvis det vibrerer når du har stoppet helt opp må det nesten være servopumpa eller noe. Lenke til kommentar
oPRE Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) Sitter igjen med at det trolig er servoen. Feilen oppfører seg forskjellig fra gang til gang. Vanligvis blir den bare værre og værre jo lengre jeg kjører, men i går nappet det etter 1 time og ga seg etter 2 timer. De neste 3 timene var det null napping. Nappingen ser ut til å gå mot venstre hver gang. Foretok en kontrollert stopp med håndbrekket uten å bruke fotbremsen. Begge bremsene forran var iskalde, så det er ingen varmgang der. Ved flere tilfeller har jeg prøvd å stoppe helt opp. Så fort jeg starter å kjøre igjen starter nappingen. Men det å stoppe helt, og skru av motoren har hjulpet en gang. Virker som at nappingen er påvirket av turtall og ikke fart. Endret 7. mars 2016 av oPRE Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Hvis det er noe med bremsene så skal den følge farta på bilen og være veldig regelmessig. Sjekk servo-olja, evt. bytt hvs det er lenge siden sist den var bytta. Ja, den skal byttes regelmessig. Dypp en magnet nedi og se om det er metallspon i den f.eks. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå