Philwilli Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Ser Cannon Ixus v3 får en dårlig test her på akamera. Bare 6 i bildekvalitet. Litt merkelig når ixus serien gjør det godt på andre tester omkring i verden. Og jeg som nettopp kjøpt meg en Cannon Ixus 330. Får vel bare kaste den i søppel boksen og begynne og lete etter et annet merke. Litt synd,synes den tar gode bilder. Phil Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 6 av 10 er da ikke noen dårlig karakter, det er en "god middels" karakter. Mange som tester ting gir aldri dårlige karakterer, bla. fordi de av forskjellige grunner ønsker å ha et godt forhold til produsentene. Selv synes jeg at karakterskalaen er der for å benyttes, og vil ikke nøle med å gi karakteren "1" til et kamera som jeg synes fortjener dette. Det er det få andre som tør. Det kan hende at noen her synes det er dumt, men hensikten med karaktergiving forsvinner hvis man gir alle produkter 7-9 i karakter. Jeg oppfordrer folk i testen til å bedømme bildekvaliten selv, ut fra de bildene vi har lagt ut i galleriet. Jeg tror nok at de fleste, som deg, vil klare seg med den bildekvaliten V3 gir. Men det finnes altså kameraer som har bedre bildekvalitet, også i omtrent samme prisklasse. Dermed kan jeg selvsagt ikke gi toppkarakter. Det som trakk ned på bildekvaliteten var først og fremst uskarphet i kantene og dårlig blits. Du trenger forøvrig ikke å skifte merke for å få bedre bildekvalitet, det kameraet jeg har prøvd til nå som har tatt best bilder har vært Canon EOS D60. Også Canon G2, G3 og S45 tar meget bra bilder. Jeg har også prøvd den første Ixus-versjonen, og den ville fått langt dårligere karakter på bildekvalitet enn 6 hvis det hadde blitt lansert i dag. Canon har forbedret bildekvaliteten betydelig siden den første Ixus-versjonen. MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå