Ozelot Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Når jeg skriver immun, så mener jeg immun mot virus, spyware og denslags. Tynnklienten jeg har på jobb, har ingen harddisk(antar jeg) og da lurer jeg på hvor sikker denne er, og om den faktisk kan ta skade av noe som helst der ute på nettet. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Dersom dette er en tynnklient, så kobler den seg mest sansynlig opp mot en terminal-server. Så det som kan skje er at virus rammes terminal-serveren du er koblet opp mot. Man kan teoretisk sett endre konfigurasjons-oppsettet på en tynnklient, men dette kan uansett løses uten problemer. Så å bruke tynnklienter er vedlikeholdsfritt Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Er ikke koblet opp mot noe annet en strøm og internett. Nesten litt synd at de ikke har harddisk også, er hakkete med all reklamen på de sidene jeg besøker. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Jepp, det er ulempen. Du kan ikke få lyd ved bruk av den, og den egner seg svært dårlig til avspilling av video. Men sånn ellers så er det genialt Endret 4. januar 2007 av jh_ Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jepp, det er ulempen. Du kan ikke få lyd ved bruk av den, og den egner seg svært dårlig til avspilling av video. Men sånn ellers så er det genialt 7640171[/snapback] Det kommer veldig ann på hva slags type tynnklient du bruker. På jobben så bruker vi Sun sine sunray'er og de har både lyd og viser video helt greit. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 FYI jeg sitter på en HP Compaq T5000. Spille ikke av lyd, men viser video(veldig hakkete). Prøvde å koble til usb-harddisk, men fikk den ikke opp. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Vi bruker som sagt Sunray på jobben, de tar minnepinner, spiller av lyd og viser video uten problemer, så det kommer nok som sagt veldig ann på hva slags tynnklient og systemet bak den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå