kennethjulin Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Har kjøpt meg LCD skjerm. Den har optimal oppløsning på 1280x1024. Men nå når jeg koblet i skjermen så blir signalet borte når kommer inn i windows. For å i det hele tatt ha mulighet til å gjøre noen endringer på innstillingene må jeg starte den i VGA modus. Når jeg går inn på innstillingene på skjermen ser jeg at maks oppløsning er 1024 x 768...hvis jeg velger denne blir bare skjermen svart igjen. Det står at skjermkortet er NVIDIA GeForce4 MX 4000. Usikker på om det er riktig, for kortet ble byttet ut på service for noen år siden og da måtte jeg installere driver selv da den kom tilbake. Er det noe jeg kan gjøre for å få bedre oppløsning? Ny driver kanskje? Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Googla bilder å fant Detta Er vel best å kjøpe seg nytt skjermkort ja, du har jo bare 64mb ram på det, er vel i minste laget? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Har kjøpt meg LCD skjerm. Den har optimal oppløsning på 1280x1024. Men nå når jeg koblet i skjermen så blir signalet borte når kommer inn i windows. For å i det hele tatt ha mulighet til å gjøre noen endringer på innstillingene må jeg starte den i VGA modus. Når jeg går inn på innstillingene på skjermen ser jeg at maks oppløsning er 1024 x 768...hvis jeg velger denne blir bare skjermen svart igjen. Det står at skjermkortet er NVIDIA GeForce4 MX 4000. Usikker på om det er riktig, for kortet ble byttet ut på service for noen år siden og da måtte jeg installere driver selv da den kom tilbake. Er det noe jeg kan gjøre for å få bedre oppløsning? Ny driver kanskje? 7639981[/snapback] Dette høres mere ut som driverfeil el. l. Eventuelt så har skjermkortet ditt to utganger, og du har koblet i utgang nr. 2, som pga en driverfeil ikke funker i Windows. Dette er plausibelt fordi du har bilde 1) I Bios og under oppstart av Windows 2) Når du starter Windows uten skjermkortdrivere (altså VGA-modus.) Feilen ligger nok i driveren, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå