Lolcat2016 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Den 29. desember kom det en ny bios til XFX 8800GTX. Da jeg installerte kortet idag hadde jeg nemlig en gammel bios, noe som førte til litt merkelig oppførsel på min HP2335 23" skjerm. Problemet gjelder visstnok en rekke større skjermer, og særlig Apple Cinema-displayene (der problemet først ble nevnt). Mitt problem var at jeg ikke fikk noe gyldig signal på den ene utgangen (det kom og gikk). Nå har jeg heldigvis to skjermer, så jeg fikk i det minste lagt inn den nye biosen. Etter denne oppgraderingen forsvant problemet. Jeg vet ikke om dette problemet også gjelder for 8800GTX-kort generelt, men jeg tror det er tilfelle. Grunnen til at jeg ikke kjøpte 8800GTX før nylig er at en hjemmeside (MaximumPC.com) hadde forledet meg til å tro at kortet ikke passet i et Gigabyte Aurora-kabinett. Men for ikke så lenge siden fanget jeg opp noen meldinger der folk påstod at de faktisk hadde klart å installere kortet. Jeg tok en sjanse og kjøpte kortet. Nå viser det seg at MaximumPC tok feil, siden de bare har basert seg på målinger og ikke installasjonsforsøk. Der er litt trangt, men så lenge man holder kortet litt på skrå (sett fra siden) så skal det gå greit (det er en klaring på ca. 5 mm). Eventuelle kabler mellom HD-racket og enden av kortet må naturligvis skyves til side. Endret 4. januar 2007 av hal9k Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Og denne posten var godt for? hva? Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Og denne posten var godt for? hva? Synes det er åpenbart utifra det jeg har skrevet. Selv om du kanskje ikke har en stor skjerm eller et 8800GTX-kort, er det faktisk andre her som har det. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Og denne posten var godt for? hva? 7640716[/snapback] X1900 i x-fire? :!: Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 QUOTE(KimmiK @ 04/01-2007 : 14:59)Og denne posten var godt for? hva? ermm.gif Synes det er åpenbart utifra det jeg har skrevet. Selv om du kanskje ikke har en stor skjerm eller et 8800GTX-kort, er det faktisk andre her som har det. Vel; hvor informativ din post var - får vel være ene og alene dine ord Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Vel; hvor informativ din post var - får vel være ene og alene dine ord Det skader ikke å gi ut opplysninger som *kan* være av interesse eller nytte for andre. Dersom opplysningene ikke er relevante for deg kan du simpelthen overse dem. Synes holdningen din virker litt trangsynt for å være ærlig. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Beklager så mye om jeg såret deg, I rest my case. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Beklager så mye om jeg såret deg, I rest my case. Jeg er ikke av den hårsåre typen. Jeg synes imidlertid at det er dumt å komme med slike innlegg, fordi det vil alltid være mange uinteressante eller irrelevante innlegg på et slikt forum som dette, avhengig av hva slags utstyr man selv har eller hvilke problemer man selv sliter med. Når det er sagt så vil jeg korrigere meg selv: BIOS'en var egentlig laget av EVGA (kan lastes ned via EVGA's hjemmeside), men den fungerte fint til XFX-kortet og det løste mitt problem (NB: I utgangspunktet vil jeg ikke anbefale å oppgradere BIOSen dersom man ikke har noen problemer). Det har også kommet en tilsvarende BIOS til GTS-kortene. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Tusen takk for nyttig og informativt innlegg. Jeg var en av de som satt med en Apple 23 Cinema skjerm og som ikke fikk bilde etter å ha satt inn XFX 8800 GTX. Meldte dette både til Apple og XFX, men i mangel på tilbakemelding ble skjermen solgt og en EIZO 24 skjerm anskaffet istedet... Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Og denne posten var godt for? hva? 7640716[/snapback] Det svare var godt for hva? Kjekt for andre som kanskje er i en slik situasjon å vite. Jævla ukoselig å lese negative piss svar som det der. Bra at det passet Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Tusen takk for nyttig og informativt innlegg. Jeg var en av de som satt med en Apple 23 Cinema skjerm og som ikke fikk bilde etter å ha satt inn XFX 8800 GTX. Meldte dette både til Apple og XFX, men i mangel på tilbakemelding ble skjermen solgt og en EIZO 24 skjerm anskaffet istedet... Ingen årsak, men det er synd (spesielt for deg) at denne BIOS'en ikke var tilgjengelig på et tidligere tidspunkt. Tror nok på den annen side at den EIZO-skjermen er minst like bra, hvis en skal dømme etter EIZO's rykte Jeg tror forøvrig at grunnen til at jeg slet litt med de samme problemene kan ha sammenheng med at innmaten i min HP-monitor er ganske lik AC-skjermene (det har seg jo slik at innmaten ofte er lik, selv om merkene er forskjellige). Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Veldig OT for denne tråden, men det ser ut som du har en rimelig rå maskin. Kan man få se noen benchmarks, og ytelsestester på det monsteret der? Sant det du sier at merkene er forskjellig, men innmaten lik, i skjermer. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Veldig OT for denne tråden, men det ser ut som du har en rimelig rå maskin. Kan man få se noen benchmarks, og ytelsestester på det monsteret der? Sant det du sier at merkene er forskjellig, men innmaten lik, i skjermer. Jeg har dessverre ikke rukket å kjøre noen spill-relaterte benchmarks med det nye kortet ennå. Jeg får imidlertid ca. 1700 i Cinebench 9.5 (min gamle FX-60 fikk ca. 750 poeng), men dette er en ren CPU-score. Lenke til kommentar
terkje Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 hei hal9k Hvor fant du denne bios updaten for xfx kortet? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Litt gammel tråd, men jeg lurer også på hvor jeg kan få tak i denne biosen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå