Bynn Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Heisann Jeg har nå blitt den heldige eier av min fars gamle HjemmePC fra Fujitsu-Siemens. Han fikk den gjennom Statoil, så det er sikkert en del andre som har vært borti denne:) Det jeg lurer på er om det er noen mulighet til å oppgradere denne på en billig og hensiktsmessig måte. Har samlet en del stats på den, men ikke så alt for mye: Har brukt CPU-Z og lett en del på nettet Hovedkort: (dette er et som er ganske strippet fra gb for å holde prisen nede) Giga-Byte GA-8STXCFS (FS mener jeg står for Fujitsu-Siemens) Socket 478 mPGA(?), det er hvertfall det prosessoren er;) Chipset: SiS 645DX Southbridge: SiS LPC Bridge Sensor: ITE IT8705 Prosessor: Pentium 4 Northwood 2,53GHz med MMX, SSE, SSE2 Skjermkort: GeForce 6200, 128mb Minne: PC2100(133MHz) DDR 512mb Det som er innlysende er jo en oppgradering av RAM og skjermkort, men spørsmålet mitt er egentlig om jeg bør oppgradere hovedkortet mitt før jeg oppgraderer ram og skjermkort. PC'en er tross alt rundt 3-4 år gammel, så det er jo ikke akkurat det beste hovedkortet som sitter i den. Hvis jeg skal skifte hovedkort må jeg jo også finne ut hvilken formfaktor det har, og det har jeg faktisk ikke klart å finne ut. Jeg tror det er ATX, men er på langt når sikker. På fohånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå