KnotKuk Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Har en oppgave her i ett fag på skolen som jeg har problemer med å finne svar på. Oppgaven skal leveres i morgen, mandag 25.11 og må ha litt hjelp her. Her kommer spørsmålet: Hvorfor lagdeler operativsystemet filsystemkall? Gi et eksempel. Lenke til kommentar
Idiss Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Hehe, har ikke peiling, men er dette "i siste lyten" eller.... Idiss Lenke til kommentar
KnotKuk Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Stemmer det, begynner å bli desperat her.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 er det skriveleif eller står det filsystemkall? Lenke til kommentar
KnotKuk Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Ingen skriveleif, hentet rett fra oppgaven Lenke til kommentar
smetho Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Forstod ikke helt spørsmålet, men kan det ha noe med abstraksjon å gjøre? Lenke til kommentar
KnotKuk Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Hmm, vet ikke helt. Oppgaven generelt er om filsystemer innenfor operativsystemer. Det handler mest sannsynligvis om hvorfor operativsystemet legger filsystemkall i layers når de blir sendt avgårde. Var ikke helt enkel denne. Gi gjerne et mer inngående eksempel på hva du mente med abstraksjon.. Lenke til kommentar
l1th1um_ Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Har visst det engang, så jeg ville ikke stole for masse på det jeg har å si/skrive nå! :smile: Men et filsystem har flere lag L1 Cache, L2 cache og L3 cache. L1 cache (RAM) lagrer informasjon raskt, men har begrenset lagringskapasitet, derfor ligger dette laget øverst. Neste lag er L2 Cache (HD cache) Her blir all info som kommer fra L1 som skal lagrest på disken behandlet og sendt videre til L3 cache (HD). Grunnen til OS`et gjør dette er vel for at det skal gå raskere? Du må gjerne skyte meg om jeg tar feil :wink: Lenke til kommentar
KnotKuk Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Ingen skyting vil bli foretatt uansett svar som blir gitt. Tar imot alle vinklinger og svar som folk måtte ha å gi Lenke til kommentar
smetho Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 21:46, skrev KnotKuk:Hmm, vet ikke helt. Oppgaven generelt er om filsystemer innenfor operativsystemer. Det handler mest sannsynligvis om hvorfor operativsystemet legger filsystemkall i layers når de blir sendt avgårde. Var ikke helt enkel denne.Gi gjerne et mer inngående eksempel på hva du mente med abstraksjon.. Hmm, tror eg e på ville veier. :smile: bare glem det... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Aner ikke hva systemkall er, men det sto hvertfall noe om det i dette dokumentet som jeg fan på google: http://limbo.hin.no/kurs/kursdata/ILI1223/...ip/leksjon1.doc Lenke til kommentar
KnotKuk Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Hehe, har allerede vært inne søkt og kom fram til samme fila. Trur nok at et av de tidligere innleggene om Cache var det nærmeste jeg kommer så jeg får kaste meg rundt å skrive en liten avhandling om en maskins forskjellige cacher. Men vis folk har andre meninger så sleng dem ut.. Ill be listening.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 21:49, skrev l1th1um_:Du må gjerne skyte meg om jeg tar feil :wink: *cla-clack* Bombiddibyebye. :wink: Filsystemet som sådan implementert av operativsystemet er abstrahert fra maskinvaredetaljene. Lenke til kommentar
KnotKuk Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Okidoki, nå står det fram så mye klarere.... :& Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå