xxexx Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hei! Jeg og familien skal til Tenerife i vinterferien. Playas de las Americas/Los Christianos. Noen som har vært der og har forlsag til aktiviteter, spisesteder ++ og andre erfaringer?? Takk:) Lenke til kommentar
sinni16 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hey, var på Tenerife sommeren 05. I Playa de Las Americas.. Var et kjempefint sted! Vi bodde på Parque Santiago 3, litt gamlere enn Parque Santiago 4. Men det hadde dobbelt så stort basseng anlegg! En av mine beste opplevelser på Tenerife var å dra til Loro Parque, en av Europas fineste dyreparker! Det fantes blant annet en hvit tiger i parken. Noe jeg syntes var kjempe stort. Dette anbefales på det sterkeste. Loro Parque ligger på nord-siden av øya, men det er ikke noe problem å komme seg dit hvis dere bestiller gjennom hotellet . Strendene er ikke av det fineste slaget. Hvis dere er ute etter hvit sand og blått hav, bør dere styre unna Tenerife, for strendene er mørke. Bare for å ha sagt det, syntes jeg at de var like flotte som andre strender. (Og jeg er en stooor fan av hvit sand og blått vann Husker ikke navnet på noen restaurantene vi var på. Men husker at vi ofte spiste kinesisk bufè, det kostet 4-5 Euro og vi åt så vi nesten sprakk. Maten var veldig god, så det anbefales å prøve ihvertfall en gang. I Los Christianos, på en kinesisk restaurant som lå oppe på fjellet, hadde en flott utsikt. Men maten var dårlig så at par av oss ble syke (heldigvis var det den siste dagen).. Så vær på vakt hvis dere noen gang dumper borti en restaurantsom passer beskrivelsen! Restaurantene langs promenaden Las Americas/Los Christianos er gode Hadde virkelig en flott tur, og har tenkt meg tilbake Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Los Christianos/Americas er et greit sted hvis man liker turister Las Vistas stranden i Los Christianos er ålreit, til tider "store" bølger for de som liker det, vannscooter utleie når det er roligere vann. Badelandet i Americas er greit nok, men ikke den helt store greia for voksene med mindre det er overskyet. Men delfinshowet var imponerende! Anbefaler å ta turen til Las Teresitas utenfor Santa Cruz, fineste stranden jeg har vært på. Ikke kritthvit sand, men importert sand fra Sahara. Skal være verdens største kunstige strand på 1,5 km. Ca en times busstur til Santa Cruz, deretter 10 min med taxi (hvis man ikke vil gå over på en annen buss) Går an å kjøpe et kort der to personer kan ta så mye buss de vil i en uke (tror jeg det var) Og alle må ta turen opp til Pico Del Teide som er verdens tredje største vulkan (3717 moh) Kan ta rutebuss dersom man ikke vil hoppe på en av turene med guide. Taubanen tar deg opp de siste 1200 meterene. Desom man vil opp de siste (ca) 250 meterene må man ha en tillatelse fra et kontor i Santa Cruz, eller man kan snike seg forbi (baksiden) vakten. Fra toppen ser man halve verden i fint vær Los Gigantes var også imponerende, og en koslig by. Men ved en evt neste anledning vil jeg heller ta en guidet båttur dit. Fikk desverre ikke tid til å reise på nordsiden av øya som skal være mye mer frodig. Vil tro at det er en opplevelse å leie bil og kjøre rundt på øya. Lenke til kommentar
Cooj Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Heisann. Jeg har vært på Playas de las Americas/Los Christianos en del ganger, kanskje for mange, for er litt lei av det stedet. jeg synes det blir alt for mye turist aktig og hadde ikke dratt ditt igjen, men det er da min mening. Lenke til kommentar
xxexx Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Takk for svar! Et par ting til jeg lurer på.. Kommer vi til å merke mye til karnevalet som skal være fra midten til slutten av februar. Hvordan foregår dette..? Er det mulighet for å snorkle. Se korallrev for eksempel? Er det mulighet for shopping? Hva får man kjøpt? Hvor? Kvalitet? Pris? Takker;) Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Kan svare deg på det siste. Shoppe, det kan du gjøre i Las Americas. Det stedet er bygd for shopping. Det man får kjøpt kan være så mangt, men du kommer aldri til å se så mange digitale fotokamera igjen noen gang Finnes også butikker med merkeklær, men synes ikke prisnivået var gunstig i de butikkene jeg var innom hvertfall. Sko var derimot relativt billig etter min mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå