Theo343 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Velger du flac 900kbps kvalitet fra allofmp3 så får du beste mulige lossless kvalitet som er å oppdrive fra orginalt CDDA format. Samt at du får en bitperfect kopi. EDIT: Forøvrig sitter jeg akkurat nå å hører på min første CD som jeg kjøpte i 1986, "Dire Straits - Brothers in arms". Og det er en nytelse å høre på i bitperfect flac på mine Beyerdynamics DT660. Endret 6. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Danko Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Aight. Tok en kjaaapp gehørsjekk nu. Lånte Sean Paul cd'n til søstern og sammenlignet en en nedlastet sang jeg har (320kbit, 44100Hz Stereo). Kan ikke si at jeg hører noen forskjell, men er vel kanskje fordi jeg evnt ikke vet hva jeg skal høre etter eller rett og slett ikke legger merke til det.. Så problemet er vel da kanskje at for mannen i gata så er det så liten (ingen?) forskjell mellom gratis-alternativet og betalings-alternativet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Det er snakk om ganske mye deling her. jeg synes 4k og 60dager betinget er å slippe billig unna. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Danko: Alle kundene på allofmp3(er ikke kunde) mener noe annet og de er folk fra gata de også . Men vi har lov til å ha forskjellige meninger. Og det med "simpel tyv" var ikke personlig. Og jeg er enig i at mange ikke bryr seg, men dere er ikke nødvendigvis majoriteten Endret 6. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Det er snakk om ganske mye deling her. jeg synes 4k og 60dager betinget er å slippe billig unna. 7654849[/snapback] 5k i bot og inndragelse av datautstyr i 6mnd er en straff som står i stil med forbrytelse. Fengsel er bare tull. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Det er snakk om ganske mye deling her. jeg synes 4k og 60dager betinget er å slippe billig unna. 7654849[/snapback] 5k i bot og inndragelse av datautstyr i 6mnd er en straff som står i stil med forbrytelse. Fengsel er bare tull. 7654852[/snapback] det er betinget straff det er snakk om. jeg antar du vet forskjell på betinget og ubetinget? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Ja jeg vet forskjell på betinget og ubetinget, men jeg synes ikke ordet "fengsel" om det så er betinget har noe i dommen å gjøre. Enkelt og greit. Endret 6. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Danko Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Men de som laster ned/kjøper fra allofmp3; Er dette hovedaklig "mamma og pappa", eller er det ungdommer som alikevel har tilgang til trackere og dc-hubs etc? Mao. jeg ville tro at steder som allofmp3 hovedsaklig tiltrekker seg none-p2p folk. Selv kjøpte jeg noen M2M sanger der (hoho), men det var kun fordi jeg ikke fant de andre steder.. (hadde jeg funnet de på ymse steder, hadde jeg heller valgt heltgratis alternativet) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 kan du begrunne det? det er ikke snakk om noe småtteri dette. tenk konsekvensene han hadde hatt i usa. han slipper meget billig unna. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Jeg tror nok ikke "mamma" bruker allofmp3, jeg tviler på det siden det ikke er reklame om det på National Geografic, Discovery osv. og hun ikke kan bruke PC. De jeg vet om som bruker det i min omgangskrets er unge kollegaer i 20 årene som jobber med IT. Endret 6. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 kan du begrunne det? det er ikke snakk om noe småtteri dette. tenk konsekvensene han hadde hatt i usa. han slipper meget billig unna. 7654863[/snapback] USA er neppe noen form for god referanse på samfunnspolitikk. Gudskjelov er ikke vi helt som USA. Lenke til kommentar
Danko Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hvorfor laster de det ikke ned gratis i stedet fra div. andre steder? pga. kvaliteten? Hvis de hadde fått samme kvalitet på disse div. andre stedene, hadde de likevel valgt å betale for det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 nei, det er jo det jeg sier. vi har et flott rettsystem i norge. og jeg synes ikke denne straffen er noe å hoppe i taket for, da den er veldig mild. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hvorfor laster de det ikke ned gratis i stedet fra div. andre steder? pga. kvaliteten? Hvis de hadde fått samme kvalitet på disse div. andre stedene, hadde de likevel valgt å betale for det? 7654870[/snapback] Nettopp pga. de momenter som jeg har nevt tidligere. Lenke til kommentar
Danko Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Og svar på det sistnevnte? Ville du/de fortsatt ha betalt for de hvis det hadde vært et gratisalternativ? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) nei, det er jo det jeg sier. vi har et flott rettsystem i norge. og jeg synes ikke denne straffen er noe å hoppe i taket for, da den er veldig mild. 7654871[/snapback] Som sagt så burde ikke ordet "fengsel" vært i straffeutmålingen, hverken som betinget eller ubetinget. 4-5k i bot og inndragelse av utstyr i 3-6mnd er nok til å skremme "fjortisser" fra slik virksomhet. Gjentagelse krever strengere straff om de er "tunghørte" Endret 6. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Danko Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 4-5k i bot og inndragelse av utstyr i 3-6mnd er nok til å skremme "fjortisser" fra slik virksomhet. Ser dog ikke ut som veeldig mange har blitt skremt av det dog.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 ok, det er din mening. kanskje fordi du er en storpirat selv. uansett, gidder ikke å diskutere med noen som bare gjentar det samme gang på gang uten å begrunne det. du har tydeligvis bestemt deg for det uansett. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) 4-5k i bot og inndragelse av utstyr i 3-6mnd er nok til å skremme "fjortisser" fra slik virksomhet. Ser dog ikke ut som veeldig mange har blitt skremt av det dog.. 7654880[/snapback] Det er ikke så mange som har fått slike dommer på seg vel. Det skremte fint andre unge "pirater" på 90 tallet. Men har du referanser til noen som har fått slike dommer på seg og fortsatt er aktive? Endret 6. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) ok, det er din mening. kanskje fordi du er en storpirat selv. uansett, gidder ikke å diskutere med noen som bare gjentar det samme gang på gang uten å begrunne det. du har tydeligvis bestemt deg for det uansett. 7654881[/snapback] Jeg begrunner det jeg sier, men det ser du ikke ut til å se. Skal jeg være storpirat utfra mine utsagn? Litt søvn er på tide kanskje Endret 6. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå