lowlevel Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Hei. Jeg har fulgt med i dette forumet en stund og skjønner at det er her det finnes kunnskap om alt som har med hardware å gjøre. Jeg trenger litt råd fordi jeg skal bytte ut min 3 1/2 år gamle pc. Jeg har nå hatt hjemme PC over 2 perioder. Den siste var en DELL 8250 2.8 P4. Forsåvidt ganske fornøyd med support, men det er ikke til å komme fra at det blir vanskelig å oppgradere en sånn PC etter hvert. Masse plunder bare å bytte grafikkort etc. Hovedkort er helt umulig tydeligvis. Hvis jeg skal kjøre recovery må jeg ha pc`en i opprinnelig konfigurasjon etc. etc. Nå er tiden kommet for å bytte og trenger litt hjelp for å finne riktig løsning. En forutsetning er at jeg ikke vil bygge selv. Fiks ferdig pc som jeg kan oppgradere etter behov uten større problemer. Høy ytelse er et must og kanskje muligheter for å leke litt med overklokking uten bruk av ekstra kjøling og duppeditter. Bruken er spill, internett og kanskje mulighet for å overføre noen slitne S-VHS kassetter over på DVD. Support i tilfelle det skjer noe er jo også bra. Jeg begynte å se på DELL`s hjemmesider siden jeg har en fra før. XPS 710 ser fristende ut, men blir sabla dyr når man rørere konfigurasjons alternativene. Vista og DX10 er like rundt hjørnet, så mulighetene er til stede for ganske raskt å sitte med skjegget i postkassa. Komplett har en ganske ok PC ser jeg. Andre nettbutikker det samme. Pris er viktig, men jeg vil ikke spare hvis det skulle gå utover ytelse. Har skjerm. Å ja. Jeg kjører noen Starforce spill. Har hørt om noen som har problemer med frakopling av disker osv. Noe av problemet er vel å finne komponenter som fungerer bra i samme boksen? Noen gode forslag? På forhånd takk. Endret 4. januar 2007 av lowlevel Lenke til kommentar
Bankeralle2 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hei. Jeg har fulgt med i dette forumet en stund og skjønner at det er her det finnes kunnskap om alt som har med hardware å gjøre. Jeg trenger litt råd fordi jeg skal bytte ut min 3 1/2 år gamle pc. Jeg har nå hatt hjemme PC over 2 perioder. Den siste var en DELL 8250 2.8 P4. Forsåvidt ganske fornøyd med support, men det er ikke til å komme fra at det blir vanskelig å oppgradere en sånn PC etter hvert. Masse plunder bare å bytte grafikkort etc. Hovedkort er helt umulig tydeligvis. Hvis jeg skal kjøre recovery må jeg ha pc`en i opprinnelig konfigurasjon etc. etc. Nå er tiden kommet for å bytte og trenger litt hjelp for å finne riktig løsning. En forutsetning er at jeg ikke vil bygge selv. Fiks ferdig pc som jeg kan oppgradere etter behov uten større problemer. Høy ytelse er et must og kanskje muligheter for å leke litt med overklokking uten bruk av ekstra kjøling og duppeditter. Bruken er spill, internett og kanskje mulighet for å overføre noen slitne S-VHS kassetter over på DVD. Support i tilfelle det skjer noe er jo også bra. Jeg begynte å se på DELL`s hjemmesider siden jeg har en fra før. XPS 710 ser fristende ut, men blir sabla dyr når man rørere konfigurasjons alternativene. Vista og DX10 er like rundt hjørnet, så mulighetene er til stede for ganske raskt å sitte med skjegget i postkassa. Komplett har en ganske ok PC ser jeg. Andre nettbutikker det samme. Pris er viktig, men jeg vil ikke spare hvis det skulle gå utover ytelse. Har skjerm. Å ja. Jeg kjører noen Starforce spill. Har hørt om noen som har problemer med frakopling av disker osv. Noe av problemet er vel å finne komponenter som fungerer bra i samme boksen? Noen gode forslag? På forhånd takk. 7639584[/snapback] Hadde aldri kjøpt dell hvis jeg var deg- er altfor dyrt. Men du har kanskje ræva full av penger. Tenkte nemlig på den samme pc'en selv. Men det ble altfor dyrt!! Hvorfor ikke bygge selv?? Er ikke så vanskelig som folk tror. Vil tippe at du vil da få en like bra hvis ikke bedre enn XPS710 modellen. Lenke til kommentar
lowlevel Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Hehe. Neida, jeg har ikke så mye penger som du antyder. :!: Jeg har så mye jeg trenger for å kjøpe en maskin jeg kan bli fornøyd med. Det er mange grunner til at jeg ikke vil bygge selv. Det er et valg jeg allerede har tatt. Det er en jungel der ute av muligheter for de som er interessert i det. Jeg vil ha en ferdig sammensatt maskin hvor andre som har mer peiling enn meg har vurdert komponentene og satt dem sammen på en profesjonell måte. Lenke til kommentar
alphadec Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hehe. Neida, jeg har ikke så mye penger som du antyder. :!: Jeg har så mye jeg trenger for å kjøpe en maskin jeg kan bli fornøyd med. Det er mange grunner til at jeg ikke vil bygge selv. Det er et valg jeg allerede har tatt. Det er en jungel der ute av muligheter for de som er interessert i det. Jeg vil ha en ferdig sammensatt maskin hvor andre som har mer peiling enn meg har vurdert komponentene og satt dem sammen på en profesjonell måte. 7639858[/snapback] Veldig godt svar om jeg må si det selv. Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc og det ble Dell xps 710 Due core 2 (2.66) 2gb ram 600gb hd 20" lcd skjerm Det ble endel penger ja... som flere sier så bygge selv er ikke så enkelt som noen skal ha det til og av den grunn at kjøper du fra firma som dell så gjør de jobben for deg inkl testing av pc'n før den sendes deg, noe som ikke skjer når du bygger selv eller kjøper bygget for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå