Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL Modem

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe et ADSL modem? Er så ***** lei av det modemet jeg har fått fra Telenor som plutselig bare kobler fra. Det er veldig irriterendes når jeg surfer og laster ned, plutselig må jeg slå av og på modemet, og når det bruker to minutter på å gjøre seg klart til bruk, blir det ganske irriterende når dette skjer 1-2 ganger daglig.

Så: Hvor får jeg kjøpt høykvalitets ADSL modem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke mulig å få byttet det du har med et nytt? Da sparer du jo pengene dette vil koste deg. Vet at "kampen mot Telenor" ikke er noe fristende, men klager du nok får du nok nytt modem (dersom det er selve modemet det er noe galt med).

Hvor du kan få kjøpt vet jeg desverre ikke.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-24 21:26, skrev muffe:

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe et ADSL modem? Er så ***** lei av det modemet jeg har fått fra Telenor som plutselig bare kobler fra. Det er veldig irriterendes når jeg surfer og laster ned, plutselig må jeg slå av og på modemet, og når det bruker to minutter på å gjøre seg klart til bruk, blir det ganske irriterende når dette skjer 1-2 ganger daglig.

Så: Hvor får jeg kjøpt høykvalitets ADSL modem?

Du får ikke lov til og sette opp annet modem, men er det defekt vil du jo få et nytt, hvordan arter feilen seg? Og hva heter modemet?

Lenke til kommentar

jeg har samma feil bare at mitt kan disconnecte opp til 15 ganger daglig.

har prøvd 4 stk modemer.

men fortsatt like ille...

Har hadd det i en måned ca nå.

Noen som veit om jeg kan "si opp" telenor adsl for å bytte til noe annet?

Etter som at det har vært så mye tull?

Må da vel finnes en angre rett lov får dette?

Eller?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-25 11:51, skrev Fur1nax:

jeg har samma feil bare at mitt kan disconnecte opp til 15 ganger daglig.

har prøvd 4 stk modemer.

men fortsatt like ille...

Har hadd det i en måned ca nå.

Noen som veit om jeg kan "si opp" telenor adsl for å bytte til noe annet?

Etter som at det har vært så mye tull?

Må da vel finnes en angre rett lov får dette?

Eller?

Det kan du nok, men er det selve linja som går ned vil det ikke hjelpe, lyser DSL/Sync lyset på modemet når linja detter? Har du prøvd med eventuelt et annet nettkort/kabel?

Lenke til kommentar

Det er nokia modem, ja. Men har jeg ikke lov til å installere et nytt modem? Vil heller betale 1000 kr for et nytt modem enn å krangle med telenor. Det kan vel ikke være noen måte å merke hvilket modem jeg har hvis man ser bort fra MAC-adressen da. Men den kan en jo endre på det meste av moderne bredbåndsutstyr.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-25 13:08, skrev IceXCool:

Er det Alcatel modem du har eller? prøv å få Nokia, bare ring og klag som f... på tlf 05000...ja det nommeret kunne du sikkert fra før :razz: Good luck...surf safe hehe

Du får det typen modem som samsvarer med utstyret i sentralen, er det Alcatel i sentralen får du alcatel modem osv.

Lenke til kommentar

Et kabelmodem koster nok litt mer en kr 1000,-

Dessuten må kabelmodemet du kjøper støtte den linjetypen du har hjem til deg, noe som kan variere litt etter oppsettet til leverandøren. Dessuten kan instillingene og diverse ekstra funksjoner som mangler på det nye, som leverandøren trenger. Og selvfølgelig i tillegg til at mac-adressa eller serienummeret må være registrert hos leverandøren.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 09:04, skrev muffe:

Det er nokia modem, ja. Men har jeg ikke lov til å installere et nytt modem? Vil heller betale 1000 kr for et nytt modem enn å krangle med telenor. Det kan vel ikke være noen måte å merke hvilket modem jeg har hvis man ser bort fra MAC-adressen da. Men den kan en jo endre på det meste av moderne bredbåndsutstyr.

Det kan de nok, de har nok administrasjons-systemer så et ukjent modem vil nok merkes.

Og hvorfor i alle dager innbiller du deg det er modemet?

Du har jo prøvd flere svjv og da _er_ det ikke modemet sin feil, feilen ligger andre steder!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 09:38, skrev Jallamannen:

jeg hadde samme problem når jeg hadde telenor.. modemet disconnected seg hele tiden.. men etter å ha prøvd to forskjellige modem fra telenor fant jeg ut at d var nettverkskortet mitt som ødela.. skifta dette.. og alt fungerte perfekt etterpå...

Tviler på at det er nettverkskortet, for jeg bruker en router. SMC Barricade 7004BR, nesten helt ny.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 09:24, skrev agvg:

Quote:

Den 2002-11-26 09:04, skrev muffe:

Det kan de nok, de har nok administrasjons-systemer så et ukjent modem vil nok merkes.

Og hvorfor i alle dager innbiller du deg det er modemet?

Du har jo prøvd flere svjv og da _er_ det ikke modemet sin feil, feilen ligger andre steder!

Jeg har bare prøvd ett modem, og det fucker seg hele tiden.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 09:42, skrev muffe:

Tviler på at det er nettverkskortet, for jeg bruker en router. SMC Barricade 7004BR, nesten helt ny.

At noe er nytt er jo ingen garanti, har du prøvd rett i nettkortet?

Lyser det i DSL-lampa når linja går ned?

Lenke til kommentar

Du kjøper ikke et nytt ADSL-modem, du kjøper en router !!

Barricade 7004 eller D-link 804. Burde vel få disse til under tusenlappen. Da slipper du Ekstern pålogging og du kan koble til flere pc'er til samme linjen uten bruk av ICS

:smile:

Edit :

Men det ser jeg jo at du allerede har :roll:

[ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-11-27 11:06 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...