Komprakk Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Ok, nå har jeg blitt litt rådvill her... Har satt opp et nettverk på jobb som inneholder 5-6 klienter og en server. Denne serveren har jeg satt opp domene på og alle maskinene er koblet opp mot domenet. Brukere er også laget og alt var vel... Helt til jeg koblet til skrivere! *Dahdahdaaa!* (dramatisk musikk) Jo, installere den gikk greit og den jeg fikk skrevet ut på den. Men det som var så artig er at når en annen bruker enn admin logger seg på så blir skriveren reinstallert. For hver bidige bruker! Det jeg ender opp med er Hp Laserjet 1020 (copy 1), copy2, cop3 osv.. du skjønner sikkert poenget:) Og enda en ting.. Brukerne kan ikke bare bruke hvemsomhelstskriver. Hvis feks. magda fikk copy2 så kan hun ikke bruke copy1 eller noen andre for den saks skyld. Begynner å bli litt trasig når det er 16 eventuelle brukere som skal inn på den maskina. Er dette et kjent fenomen? Eller er det noe klabb fra min side? Det står en skriver på hver av maskinene og alle har samme problem. Litt tamt da.. 16 brukere x 6 maskiner = 96 forskjellige copies av skrivere.. Jisses! .. kanskje *format everything:* og starte på nytt? Mvh Mr.IT-mann med stressrynke i pannen Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hadde vært litt greit med litt mer informasjon om konfigurasjonen. Server OS? Klient OS? Hvordan har du installert skriverne? Script eller publisering i AD? Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Tror folka har feil rettigheter. på noe slags vis. hva med å istallere drivere lokalt på alle pcene... Bare en tanke .. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Administrator på alle maskinene må installere driver for 1020 printer. Men det har du vel gjort før brukerne får prøve? Lenke til kommentar
Komprakk Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Hadde vært litt greit med litt mer informasjon om konfigurasjonen. Server OS? Klient OS? Hvordan har du installert skriverne? Script eller publisering i AD? 7640614[/snapback] Win Server 2k3 R2, WinXP på klientene. Det er en lokal installert skriver på hver enkelt pc. 6 maskiner = 6 skrivere. Ingen spesielle script eller pushing av drivere. Jeg har gått rundt og installert en standalone skriver på hver enkelt pc. Brukte Admin lokalt på pc for å gjøre det. Brukere har egentlig ikke noen spesielle rettigheter heller. Domain user, vanlig user.. Thats about it. Snåle greier... Nei, jeg er lei gørra! Drar hjem og fortsetter sytinga mi der ;-) edit: Skivre leif Endret 4. januar 2007 av Komprakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå