RBW Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 EVGA lanserer totalt fire skjermkort basert på GeForce 8800-serien. Alle kortene er overklokket fra fabrikk. Les mer Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) På 8800 gtx er 5 mHZ core den eneste forskjellen mellom superclocked og ECS3 KO. Hva er poenget? Endret 4. januar 2007 av the_zombie Lenke til kommentar
kindings Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 På 8800 gtx er 5 mHZ core den eneste forskjellen mellom superclocked og ECS3 KO. Hva er poenget? 7639558[/snapback] Det er to konkurrerende produkter... Lenke til kommentar
Phreak Paradize Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) He he he.. vel.. XFX sitt XXX kort er på 630/2000 så foreløpig leder de.. med standard kjøler ser det ut som.. hmm.. Endret 4. januar 2007 av Phreak Paradize Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Vel, vel, når de kun oppnår 5 MHz høyere frekvens med den gode kjøleren sin, kan man jo spørre seg hvor god den er. The_zombie: Kjøleren er ulik på disse to, ECS3 versjonen har nok litt høyere frekvens så folk skal skjønne at kjøleren er bedre. At XFX har 4MHz til på sitt kort blir egentlig litt vel uvesentlig synes jeg. EN bedre kjøler betyr nok langt mer enn den ubetydelige ekstra frekvensen for de aller fleste. Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Er det mulig for en forbruker å overklokke et standard 8800 kort uten å måtte øke FSB osv? Dvs overklokke BARE skjermkortet? Hvis det er mulig ser jeg ikke poenget med disse produktene, med mindre de er veldig likt priset standard kortet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Er det mulig for en forbruker å overklokke et standard 8800 kort uten å måtte øke FSB osv? Dvs overklokke BARE skjermkortet?7640090[/snapback] Det går ja. Ellers så har jeg laget min egen versjon av tabellen. Den oppgir i første kolonne de originale hastighetene, deretter prosentvis forskjell fra original hastighet. Hastighetene er økt med rundt regnet 10%. For at de skal være verd pengene rent ytelsemessig bør disse ikke koste mer enn ca 10% mer enn de originalt klokkede versjonene. (Forutsatt at man faktisk har bruk for den høye ytelsen til originalen i utgangspunktet.) Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 lurer på hva prisforskjellen mellom superclocked og KO blir, var jo helt svimlende forskjeller der Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Dette er jo helt latterlig, hvem gidder å betale ekstra for noe man selv greier på 2min... :!: Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 På 8800 gtx er 5 mHZ core den eneste forskjellen mellom superclocked og ECS3 KO. Hva er poenget? 7639558[/snapback] Det er to konkurrerende produkter... 7639680[/snapback] Ah, da misforstod jeg. Trodde de kom fra samme produsent jeg Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Dette er jo helt latterlig, hvem gidder å betale ekstra for noe man selv greier på 2min... :!: 7641055[/snapback] Er det ikke slik at spenningen også er økt? Og finnes det programvare som lar deg overklokke shader-frekvensen? (ettersom det ikke ser ut som shaderfrekvensen øker når du øker Core) Ivhertfall ikke i tabellen.... Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Guru3D kom med ny versjon av programmet deres, tror den skal støtte frekvensøkning av shader. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 På 8800 gtx er 5 mHZ core den eneste forskjellen mellom superclocked og ECS3 KO. Hva er poenget? 7639558[/snapback] Det er to konkurrerende produkter... 7639680[/snapback] Ah, da misforstod jeg. Trodde de kom fra samme produsent jeg 7641255[/snapback] Og du har rett. Forskjellen er at "Superclocked" bruker original kjøleløsning, mens "ECS3 KO" har en modifisert kjøler. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Ja jeg er litt interessert i hva som er forskjellen på den modifiserte kjøleren og den originale. Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Noen som vet om noen norske butikker kommer til å ta inn BFG sitt vannkjølte 8800 GTX kort? Vet prisen sikkert blir hinsides all forstand, men dog...garanti er jo fint å ha når man skal vannkjøle ting og tang. Og å bestille fra England/utlandet blir stress med tanke på det. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Når kommer disse kortene til norske butikker? Lenke til kommentar
waerg34g Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Dette er jo helt latterlig, hvem gidder å betale ekstra for noe man selv greier på 2min... :!: 7641055[/snapback] de som også vil ha garantien i orden... man kan faktisk se på fabrikkoverklokking som en liten 'forsikring'. tar kortet kvelden gjelder fremdeles garanti og reklamasjoner. overklokker du selv tar du sjansen på at dette går bra... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Dette er jo helt latterlig, hvem gidder å betale ekstra for noe man selv greier på 2min... :!: 7641055[/snapback] de som også vil ha garantien i orden... man kan faktisk se på fabrikkoverklokking som en liten 'forsikring'. tar kortet kvelden gjelder fremdeles garanti og reklamasjoner. overklokker du selv tar du sjansen på at dette går bra... 7647443[/snapback] Med så liten overklokking det her er snakk om må man være max uheldig for at det skal gå galt... Men dette er min mening, andre kan mene noe annet. Jeg klokker alltid Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Noen som vet om noen norske butikker kommer til å ta inn BFG sitt vannkjølte 8800 GTX kort? Vet prisen sikkert blir hinsides all forstand, men dog...garanti er jo fint å ha når man skal vannkjøle ting og tang. Og å bestille fra England/utlandet blir stress med tanke på det. 7646024[/snapback] Svarer på mitt eget spørsmål jeg...siden kansjke andre var interessert også: Databutikken.com Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Noen som vet om noen norske butikker kommer til å ta inn BFG sitt vannkjølte 8800 GTX kort? Vet prisen sikkert blir hinsides all forstand, men dog...garanti er jo fint å ha når man skal vannkjøle ting og tang. Og å bestille fra England/utlandet blir stress med tanke på det. 7646024[/snapback] Svarer på mitt eget spørsmål jeg...siden kansjke andre var interessert også: Databutikken.com 7647640[/snapback] Fy fader for en pris da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå