Talker Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg har en litt eldre pc som jeg skulle likt å brukt til noe nyttig. Den har socket 370 og en 900MHz celeron prosessor. Hvilken kjøler burde jeg få tak i til denne? Den kan ikke bråke i det hele tatt, siden den skal stå inne i et skap på soverommet mitt Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 900 mhz celeron burde jo bety socket FCPGA? Har jeg rett? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 370 er FCPGA ja, og da har man denne kjøleren f.eks: https://prisguiden.no/product.php?productId=38822 Eller denne: http://www.psdata.no/ps.asp?it=110918 Lenke til kommentar
Talker Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Trur dere jeg trenger noe bedre enn Spire WhisperRock IV eller GlacialTech SilentBreeze 462 III da? Er jo bare en 900mhz. Og originalt så er det bare ei lita vifte som blåser på en alu-kjøleribbe... Tenker på støynivået vettu.. Endret 4. januar 2007 av Talker Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Glacial Tech'en er god som gull, den. Gå for den. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Kan ikke en sånn prosessor kjøre vifteløst, hvis man har en stor nok heatpipe? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Kan ikke en sånn prosessor kjøre vifteløst, hvis man har en stor nok heatpipe? 7639717[/snapback] Det skal være mulig. For de små kjølerene som brukes fra før av hadde smelta på en ny cpu... Socket fcpga støtter vanlige socket a kjølere faktisk Kjølerene for fcpga bruker å være ganske stille av seg (vertfall de jeg har) Så disker og andre vifter som strøforsyning bruker å være større problem. Endret 4. januar 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Talker Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Da vet jeg hvilken cpu kjøler jeg skal ha. Takk for oppmerksomheten! Men er meget mulig PSU bråker litt å ja... husker ikke (skal sjekke nå snart) Så hvor trykt er det å sette inn ny mer stillegående vifte? Papst? Edit: Leif Endret 4. januar 2007 av Talker Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Da vet jeg hvilken cpu kjøler jeg skal ha. Takk for oppmerksomheten! Men er meget mulig PSU bråker litt å ja... husker ikke (skal sjekke nå snart) Så hvor trykt er det å sette inn ny mer stillegående vifte? Papst? Edit: Leif 7639799[/snapback] i strømforsyningen? Lenke til kommentar
Talker Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Da vet jeg hvilken cpu kjøler jeg skal ha. Takk for oppmerksomheten! Men er meget mulig PSU bråker litt å ja... husker ikke (skal sjekke nå snart) Så hvor trykt er det å sette inn ny mer stillegående vifte? Papst? Edit: Leif 7639799[/snapback] i strømforsyningen? 7639840[/snapback] ja.. Bytte ut den gamle vifta om den støyer noe... Problemet er vel heller at pc'n skal stå i et skap, og da blir det jo litt varme... (det går bra, har prøvd det med en annen) Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hvis PC-en skal stå i et skap så er vel ikke støy så farlig? Da ville jeg heller prioritert kjøling, med flere vifter i kabinettet. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Skapet demper ikke så særlig mye... desverre.. Å høyfrekvent støy høres veldig lett.. og resonans (during) eller hva det heter, som forplanter seg i skapet... men litt gjennomstrømmning må det være... Endret 4. januar 2007 av Talker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå