Gå til innhold

Skjerm for å få bedre utnyttelse 8800/r600

joepoe

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å oppgradere skjermkortet mitt til 8800 eller r600, men jeg trenger en ny skjerm. Jeg har nå en samsung syncmaster 930bf - en skjerm jeg er er veldig fornøyd med, men som kun støtter 1280x1024.

Jeg ønsker en med minst 1600x1200 - pris bør ligge under 5000,-

Noen anbefalinger?

Endret av joepoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nec 20WGX2, er en veldig god gaming skjerm på 20" ws.

Kommet en ny Pro versjon og, mer usikker på hvordan den er io forhold.

7645410[/snapback]

Ok.

Men er ikke den kun 1280x1024?

Jeg har sett litt på Samsung Syncmaster 204B. 1600x1200 oppløsning.

Skal sjekke Pro når den kommer.

Lenke til kommentar

20WGX2 er widescreen som nevnt ovenfor, dette gir 1680x1050 på 20". Den skjermen er meget interessant... En annen ting, du trenger ikke høyere oppløsning for å få bedre utnytte av et eventuelt skjermkort. Da blir det bedre å heller skru opp antialiasing/anisotropic filtering, HDR og liknende ;)

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=28214

Du bør også vurdere om du vil ha kontrastbelegg/"refleks coating" på skjermfronten eller ikke. Effekten blir bedre sort/høyere kontrast, og det fungerer forbausende bra faktisk. Mye brukt på laptopper for tiden. Problem - du ser din egen refleks, lyskilder bak deg etc. Mørkt rom? Lite problem.

Lenke til kommentar

det virker litt snodig, for vi har jo et breddesyn. Så i grunn skal widescreen passe synsfeltet vårt mye bedre. Sitter du kanskje litt nære skjermen?

Anyway. Samsung 204B ser ut til å være en bra skjerm til en fornuftig pris. Sony sin 20" på skal visst også være meget habil. Faktisk noen hundrelapper rimeligere, men Samsungen er nok overlegen på ergonomi.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Nec 20WGX2 er en serdeles god spillskjerm, og en av de aller, aller raskeste på 20" og oppover. Pro versjonen er allerede lansert, men har mindre tester av den. Lurer veldig på hva som er endret, siden det ikke er noen spesielle nye specs, og den er billigere. (veiledende pris er derimot høyere.

204B er også en interesant skjerm, da den er relativt rask den og, og samtidig er større med bedre oppløsning. Den er dog ikke like sterkt rettet mot gaming.

Spørsmålene til deg blir:

Vil du ha ws eller ikke?

Er kontrastbelegg ett problem?

Lenke til kommentar

Du sier noe der faktisk..

Hva med 20" widescreen og 19" vanlig i dual-screen?

Er jo nesten like mange pixler i høyden. 1050 og 1024.

Du kan jo bruke 20" ws som primærskjerm til spill og hva enn du måtte ønske av store ting, så kan du ha 19" ved siden av til MSN og internett f.eks :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...