Gå til innhold

Loatheb 5man! Ikke bare piss.


Anbefalte innlegg

Men hvorfor ha med flere i raidet i det hele tatt? Skulle da tro resten av guilden kunne drept loatheb samme reset uten disse 5.

7644398[/snapback]

 

Sånn at folk skal ha muligheter til å få loot?

Vært utrolig waste vist de 5 dro inn alene og det droppet f.eks splinter når en annen person samlet på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvorfor ha med flere i raidet i det hele tatt? Skulle da tro resten av guilden kunne drept loatheb samme reset uten disse 5.

7644398[/snapback]

 

Sånn at folk skal ha muligheter til å få loot?

Vært utrolig waste vist de 5 dro inn alene og det droppet f.eks splinter når en annen person samlet på det?

7644416[/snapback]

 

Leste du i det hele tatt innlegget mitt?

Lenke til kommentar
Det handler da virkelig ikke om tall og beregninger pga. 5 folk gjorde det der? :p

 

Grind me a river, all alone, ouuuu ouu.

7644400[/snapback]

 

De måtte jo sikkert kalkulere hvor mye skade Loatheb tar per hit, hvor mye av den skaden som kan heales med Vampiric Embrace og andre "variabler"

Men det handler også som oftest om å være heldig.

Lenke til kommentar

men hva er det som gjør att det så vanskelig og ta den 40 mann og att det fremdeles er mulig og ta den 5 mann? alså vi snakker om en naxx boss alså sterkere en bosser som neffy raggy osv så åsen tar en 5 mnan gruppe den npr mange 40 manns grupper wiper? og blir slått ned i støvlene. er det noe ved denne bossen som gjør den 10 ganger svakere eller noe vis det er få personer med? jeg kjenner ikke fighten siden jeg ikke har vært i naxx :p

Lenke til kommentar
men hva er det som gjør att det så vanskelig og ta den 40 mann og att det fremdeles er mulig og ta den 5 mann? alså vi snakker om en naxx boss alså sterkere en bosser som neffy raggy osv så åsen tar en 5 mnan gruppe den npr mange 40 manns grupper wiper? og blir slått ned i støvlene. er det noe ved denne bossen som gjør den 10 ganger svakere eller noe vis det er få personer med? jeg kjenner ikke fighten siden jeg ikke har vært i naxx :p

7650737[/snapback]

så les tråden da, mener å ha lest noe om hvordan dem klarer det...

Lenke til kommentar

http://www.wowwiki.com/Loatheb

 

Attacks and Abilities

 

Loatheb has around 5,330,000 HP

Corrupted mind Loatheb places a 1 minute linked cooldown on all healing spells, including cleanse/dispel/remove poison. This means you only get 1 healing spell to cast per 1 minute, including cleanse/dispel/remove poison. Essentially, any beneficial spell spell cast on a friendly target is affected

Poison Aura 5 yard range. 196 Nature damage inflicted every 6 seconds for 12 seconds. 12 seconds between each poison aura.

Inevitable Doom Loatheb begin to cast it after 2 mins in fight. Inflicts 2550 Shadow damage after 10 sec. 100 yards, every 30 secs. 5 mins after engaging, this will be every 15 secs. This debuff can not be dispelled, cleansed, or decursed and the damage can not be resisted.

Decurse Every 30 seconds, starting at about 2 seconds in fight, Loatheb will remove all curses on himself.

Fungal Bloom Critical-hit chance increased by 50%. Spell critical-hit chance increased by 60%. Spells and abilities cause no threat. Get from envionment, you can control who gets it. 90 secs duration, spawns every 12 secs, every time only 5 people can get it.

 

 

Strategy

 

The encounter with Loatheb is fairly straightforward in theory but much harder in execution due to the high amount of DPS required.

 

Healers will only be allowed to cast one healing spell every minute. This means healers will only be able to heal the Main Tank while the rest of the raid must use consumables to stay alive. Healers should set up a rotation to determine when and who heals the tank.

 

Loatheb has an aura that deals Nature damage to players and pets in melee range. It's important to have Judgement of Light or Poison Cleansing Totem active at all times since melee must save their consumables to recover damage taken from Inevitable Doom.

 

Groups should be assigned an order to kill Spores for the Fungal Bloom debuff. Spores spawn every 13 seconds on the opposite side of the room from the majority of the raid/Loatheb.

 

All players must use consumables to survive the Inevitable Dooms. A Greater Shadow Protection Potion should be taken prior to the start of the encounter so it will be cooled down two minutes into the fight. Players will also need to use Bandages and Healthstones or Whipper Root Tubers.

 

Inevitable Doom is cast every 30 seconds after the first 2 minutes of the encounter. 5 minutes into the fight, it's cast every 15 seconds.

Lenke til kommentar

Guildet mitt tok han i dag for første gang,

Group 1: 4 Shadow priests + meg (mt)

Group 2: 2 Shadow priests + 3 mages

Group 3: 2 shadow priests + 2 mages + 1 warlock

 

Så vi hadde 15 bare for å få fart i det + 17 andre som bare nuka til de døde, men priestene holdt meg oppe lett etter at alle andre var døde på ca 50%.

 

Var gøy :p

 

Ikke like stor bragd som å ta han med 5 personer, men ser ikke vitsen, var first kill for oss så :w00t:

Lenke til kommentar
i mine øyne har dette ødelagt encounteren, som feks thomas_c24's guilds first kill...

7656620[/snapback]

 

Blizzard kommer nok til å fikse på dette :)

7656758[/snapback]

Noe vi bryr oss fint lite om med tanke på at det er 1 reset igjen før BC.

 

Men sånn sett så må jeg bare legge til at vi hadde fighten under kontroll og nok DPS på de 2 kveldene før som vi hadde brukt til tries da uten flasks of shadow pots, så hadde vi vært 40 så hadde vi nok klart det den "vanlige" måten, men jeg føler ikke at vi har gått glipp av noe i det hele tatt, i går var like morro som det å ta en boss for første gang med hvem som helst tatkikk, og det var på ingen måte "easy mode", tok en del forsøk før vi fikk det til og priestene våre har langt i fra det beste av shadow gear så det var spennende :)

 

Så syntes jeg det blir feil å si at dette har ødelagt encounterert, Blizzard har selv hintet til at bruken av shadow protection potions ikke er et must etc. med andre ord alternative måter å drepe han på.

Lenke til kommentar

Ikke så imponerende med 5 man hvis man tenker på måten det er gjort. Det er klart dette er kun mulig p.g.a Blizzard ikke tenker at små endringer i talents kan gjør stor forskjell på encountere, noe det nettopp har gjort.

 

Så nå har de fleste som tar Loatheb funnet en lett måte å gjøre en boss som egentlig krever sykt med flasks/pots. Er jo flere hundre/tusen gull som går med på flasks og pots på Loatheb, som nå egentlig ikke er vits å bruke mye på når man har en måte som nesten er 100% sikker.

 

Blizzard kommer trolig ikke til å fikse det før neste patch, så imens vil mange guilds som satt fast her komme seg videre ved å bruke en metode som Blizzard aldri hadde planlagt. Vet ikke om man kan kalle det en bug eller exploit siden det tross alt bare er shadowpriest talentreet som gjør det mulig. BTW, man trenger ikke warlocks for dette.

 

GG Blizzard sier jeg bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...