Gå til innhold

Kjøpe nye tonere, eller ny printer?

Anbefalte innlegg

Har en HP Color LaserJet 2600N. Nå har den svarte toneren gått tom etter cirka 1 år med bruk. Så jeg logger på Komplett.no for å kjøpe en ny. Men det jeg finner er ikke annet enn sjokkerende. Å kjøpe fire nye tonere koster jo like mye som en ny printer! Hva er dette for noe bullshit? :mad:

LINK

Helt utrolig at det skal lønne seg å forurense i disse "miljødager". :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte har de patronene som følger med printeren ved kjøp mindre toner enn de du kjøper etterpå.

Tonerkit (alle patronene) koster 2495 og Printeren med toner koster 2.795. Det er dermed billigere med tonerkitet enn en ny printer. Man bytter forøvrigt ikke alle patronene samtidig. Avhengig av printerens bruk benyttes en farve mer enn de andre. For de fleste med normalbruk vil dette være sort.

Lenke til kommentar
på alle "billigprintere jeg har sett så følger det med mindre toner i orginal patronene. F.eks på OKI C5900 så gir de medfølgende patronen 2000 sider. Nye patroner gir 5000 sider i farge og 6000 sider i sort.

7639118[/snapback]

Dette gjelder også 'dyrere' printere, ihvertfall fra Lexmark.. Ihvertfall de opp til 10-12 000 kr klassen.

Derfor - det er mindre toner i de du får med skriveren, enn de du kjøper retail.

Lenke til kommentar
Tror du at det er Bellona som bestemmer skriverpriser?  :roll:

Nei, men vet at Forbrukerrådet har vært på hugget mot refill-pakker som koster mer enn nye produkter (som syltetøy, vaskepulver etc.)

Jeg har også vært i kontakt med Komplett. Dette var svaret:

Dessverre så blir det slik på billige skrivere. Det er ikke noe forskjell i antall sider på de løse og de i pakken.

Med andre ord; ikke noe forskjell på å kjøpe en ny printer eller nye patroner :thumbdown: .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...