danielsn Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Bare lurte litt på hva folket syns er den beste distroen for webserver.. Noen innspill? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Noen vil kanskje gi meg et hodeskudd, men jeg mener Slackware er det beste. Jeg syns det gir meg en mulighet til å konfigurere alt slik jeg ønsker det. Fungerer også ypperlig til desktopbruk. Har det selv på på laptop(v11.0) og på server(v10.2). Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Har gode erfaringer med både Gentoo og Debian som webserver, så lenge de er satt opp skikkelig i forkant er det lite behov for velikehold i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 ja, tengte litt på debian. Men er ikke sånn som gentoo ganske vanskelig å sette opp? Bare hørt en del om det. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Ubuntu LAMP server er fin til slikt http://www.ubuntu.com/server Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 ja, tengte litt på debian. Men er ikke sånn som gentoo ganske vanskelig å sette opp? Bare hørt en del om det. 7639354[/snapback] Om du har begrenset erfaring med Linux og ønsker en snar løsning uten å lese så alt for mye tror jeg du kan styre pent unna Gentoo om så, det er en mer avansert distribusjon. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 helt klart Debian er et bra valg på webserver , hadde også villet vurdert ubuntu server og slackware Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Forskjellen mellom distribusjoner er i hovedsak installasjonsprosedyren, oppdatering/installasjon av programmer og hvor mye man ellers må klø seg i hodet. Webserveren (Apache) kjører og konfigureres på akkurat samme måten i alle distribusjoner. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Debian er en stabil server. Det betyr at pakkene blir nøye testet før de blir sluppet ut. Derfor har man ofte gamle - men stabile - versjoner av Apache, PHP ol. Lenke til kommentar
Canute Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg kjører selv Debian og det var enklere å sette opp enn jeg først hadde antatt. debianadmin.com har noen fine guider Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Alle distroer er egentlig like gode som webserver, men anbefaler ikke bleeding edge distroer som Fedora, den kan være ustabil til tider. Lenke til kommentar
glad Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 det er da ikke noe avansert å installere lamp på gentoo, slacware eller archlinux der er bare å installere pakkene ved hjelp av pakke systemet for å etterpå forandre på en ting i php.ini og httpd.conf Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Kan anbefale Slackware og Debian til webserver, fungerer veldig fint og stabilt her hos meg Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Bruker Ubuntu Dapper på en del webservere, og det fungerer ypperlig. Dapper server har vel støtte i 4-5 år til (?). Lenke til kommentar
graastein Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Tenkte jeg skulle bruke ClarkConnect som webserver. Enkel styring via nettleseren er jo praktisk. Skal også administreres av Windowsfolk så da bør det være enkelt. Endret 4. januar 2007 av graastein Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Tror dommen falt på Debian jeg, har fått opp serveren nå og er ganske fornøyd egentlig =) Takk for hjelpa gutta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå