Theo343 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Produktkoden CGNX-X8868 er 1000,- billigere hos masterit.no enn hos alle andre webshops. Mange har kjøpt fra masterit.no. Noen har problemer med å få varene uten hassle og mange er fornøyd med billig kort i posten. Det jeg undres over er da.... har de andre webbutikkene over 1000-1200,- i fortjeneste pr kort de selger på en vare til 5000,-? Er ikke dette litt avslørende for andres prispolitikk? Hmm. EDIT: Jeg har vært klar over disse prisene hos Masterit.no lenge, men det skurrer litt og bør omtales. Endret 4. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Jeg tipper de selger med tap for komme inn i markedet. Endret 4. januar 2007 av kavorka Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Tror www.norek.no selger GTX kortene i undergang av 3900 kr. Det vil si at masterit har så å si ingen fortjeneste på disse kortene. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Det er desverre ingen tvil om at både importør og butikk-leddet i Norge utnytter at G80 kortene ikke har noen konkuranse... Disse kortene er det desverre veldig høy fortjenste på Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Så lenge etterspørselen er større enn tilbudet så vil prisene være høye. Enkel markedsøkonomi Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Prisen for et GTX kort på Norek er IKKE 4000,- men 5200, det koster riktignok 4k uten mva, men du kan jo ikke si at dette er prisen. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Prisen for et GTX kort på Norek er IKKE 4000,- men 5200, det koster riktignok 4k uten mva, men du kan jo ikke si at dette er prisen. 7639761[/snapback] Hehe, orker ikke å forklare hvorfor jeg sa 4000 og ikke 5200 men kan si at når eks komplett kjøper et GTX kort ifra norek så betaler de ikke momsen på det kortet til norek. EDIT: Altså, Komplett betiller nok store partier når de først bestiller ifra norek skulle bare gi et enkelt eks. Endret 4. januar 2007 av Bahamut Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Så lenge etterspørselen er større enn tilbudet så vil prisene være høye. Enkel markedsøkonomi 7639760[/snapback] Det forstår alle, men alikevel greit å sette søkelyset på at det er tilfelle også her. Men det betyr enkelt og greit en ting, så fort 8800 får konkuranse kan vi forvente at prisene kan synke under 4200,- for GTX fra alle webshoppene. Det er i det minste verdt å vente på for den som vil. Jeg lurer også på hvor lavt GTS egentlig kan gå i pris. Den ligger på rundt 3500,- nå, kanskje den har potensiale til å droppe helt til 2750,- Endret 4. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Så lenge etterspørselen er større enn tilbudet så vil prisene være høye. Enkel markedsøkonomi 7639760[/snapback] Det forstår alle, men alikevel greit å sette søkelyset på at det er tilfelle også her. Men det betyr enkelt og greit en ting, så fort 8800 får konkuranse kan vi forvente at prisene kan synke under 4200,- for GTX fra alle webshoppene. Det er i det minste verdt å vente på for den som vil. 7640213[/snapback] Lurer på hvordan det blir når først R600 kommer ut. Da har G80 hatt en del månder alene på topp å og har sikkert tjent inn det de forventet å få inn og kan dermed sette ned prisen på G80 til kanskje halvparten av prisen på R600 Nvidia tjener store penger om dagen, litt bra men også litt dårlig. Siden G80 har ahtt tronen alene har de hatt monopol, dermed ikke hatt behov for å sette ned priser, fordi, som man ser folk kjøper kortene, de med penger går for GTX mens de med mindre(eller ikke vil bruke så mye) tar seg et GTS, mens resten av markedet(som er den desidert største av markedet) venter på at disse skal gå ned i pris. Siden at DX10 vil bli det nye tror jeg at mange har et skjermkort oppgradring i bakhodet å nå som er G80 på god vei nedover og blir sikkert et alternativ for mange. Når jeg mener G80 så sikert jeg til 8800 versjonene, sant det er også en del andre 8xxx på vei. For se hvordan disse vil vise seg å være Endret 4. januar 2007 av Bahamut Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 8800GTX nå, eller 8800GTS SLI om et par måneder? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg er litt lei av den der "nvidia gjør sånn og ati gjør sånn og bla bla", det var ikke det jeg tenkte å få en diskusjon på i denne tråden. Det foregår i mange andre tråder Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg er litt lei av den der "nvidia gjør sånn og ati gjør sånn og bla bla", det var ikke det jeg tenkte å få en diskusjon på i denne tråden. Det foregår i mange andre tråder 7640297[/snapback] I know, men jeg liker å rose Nvidia for det de gjør Lenke til kommentar
royend Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Prisen for et GTX kort på Norek er IKKE 4000,- men 5200, det koster riktignok 4k uten mva, men du kan jo ikke si at dette er prisen. 7639761[/snapback] Hehe, orker ikke å forklare hvorfor jeg sa 4000 og ikke 5200 men kan si at når eks komplett kjøper et GTX kort ifra norek så betaler de ikke momsen på det kortet til norek. EDIT: Altså, Komplett betiller nok store partier når de først bestiller ifra norek skulle bare gi et enkelt eks. 7640199[/snapback] Det kan nok hende at Komplett bestiller store partier, og dermed får spesielt gode priser. Men, hvis Komplett hadde betalt 4000 eks mva, og så solgt dette kortet til 5000 inkl mva, så ville fortjenesten være 0,- OK? I dag selger Komplett for 5600 inkl mva, noe som vil 4500 eks. mva. Hvis de da har betalt 4000 eks. mva. pr kort, tjener de 500 pr solgte kort... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Ergo kan man lure på hvordan masterit.no får varen så billig og hvorfor komplett kjøper den så dyrt. Lenke til kommentar
royend Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Ergo kan man lure på hvordan masterit.no får varen så billig og hvorfor komplett kjøper den så dyrt. 7641102[/snapback] Siden Norek er en del av Komplett (eller motsatt), så tjener de jo også på det forrige leddet (import direkte fra XFX e.l.)... Kanskje har masterit.no droppet det fordyrende leddet (Norek), selv om jeg tror mer på teorien om at de selger med tap for å få litt oppmerksomhet. Det har de sannelig klart... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) De har absolutt oppnådd PR hehe. Jeg er fortsatt ikke overbevist om at de selger med tap på innkjøpssum, men kanskje ikke med fortjeneste ut. Endret 4. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 De har absolutt oppnådd PR hehe. Jeg er fortsatt ikke overbevist om at de selger med tap på innkjøpssum, men kanskje ikke med fortjeneste ut. 7642497[/snapback] Vel, det er ikke lovt å selge med tap da ifølge norsk lov..... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Hmm lov eller ulovlig, var det ikke en sak rundt Ringnes og en butikk som ville selge øl med tap for reklame effekten det ga, og ikke fikk lov av konkuransetilsynet el.? EDIT: Men skal man bestille fra masterit.no så gjør det med postoppkrav siden mange har problemer med levering osv. Men de har også ekstra avgift på postoppkrav i tillegg til de 50,- posten tar. Endret 4. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Hmm lov eller ulovlig, var det ikke en sak rundt Ringnes og en butikk som ville selge øl med tap for reklame effekten det ga, og ikke fikk lov av konkuransetilsynet el.? EDIT: Men skal man bestille fra masterit.no så gjør det med postoppkrav siden mange har problemer med levering osv. Men de har også ekstra avgift på postoppkrav i tillegg til de 50,- posten tar. 7643361[/snapback] Det ahr vært mange slike saker. Å selge med tap er ulovligt, hadde det vært lovt kunne store kjeder dumpet prisen på produktene sine slik at de mindre må gjøre det samme for å bli konkuranseduktige, det ender med at de som ikke har stor margin i markedet går konkurs mens de store står igjen... Endret 4. januar 2007 av Bahamut Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Dermed blir spørsmålet mitt ennå mer legitimt Hvordan klarer masterit.no å selge de så billig uten tap. Det må da være de andre som tjener grovt på dette. Det er heller ikke ulovlig, men interresant at masterit har belyst for oss med sine priser. Endret 4. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå