Gå til innhold

Hvilken GPS mottakter til HTC P4350?

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå til innkjøp av HTC 4350, min første dyre og avanserte telefon. Idf. ønsker jeg også full GPS funksjonalitet.

Men med en telefon og en gps mottaker og kun 1 sigarettuttak for lading, hvilken løsning burde jeg velge?

Er TomTom N6 det som må brukes ifb. med dette?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal gå til innkjøp av HTC 4350, min første dyre og avanserte telefon. Idf. ønsker jeg også full GPS funksjonalitet.

Men med en telefon og en gps mottaker og kun 1 sigarettuttak for lading, hvilken løsning burde jeg velge?

Er TomTom N6 det som må brukes ifb. med dette?

7638888[/snapback]

Kan ikke komme med et fasitsvar her akkurat, det finnes vel like mange meninger om hvilken GPS enhet som er best som det finnes GPS enheter.

MEN

Selv er jeg veldig fornøyd med min Holux GPSlim 236. Batteriet på denne varer i 10 timer +, så selv bruker jeg denne uten strømforsyning. Jeg opplever den som rask til å koble til og jeg bruker den med pc, pda (FSC pocket loox 720 m wm2003se) og min Nokia E61. Så om du ikke sitter og kjører med enn 10 timer av gangen kan jeg anbefale Holuxen. :) Det finnes også en GPSlim 240, som er mindre og mer hendig, men har lest flere steder at den oppleves som vesentlig tregere enn 236. Med Holuxen følger det både 230V og 12V lader, så om du trenger litt strøm trenger du ihvertfall ikke kjøpe 12V lader ved siden av. HTCen bruker vel vesentlig mer strøm, så det er nok her du vil oppleve at sigarettenneruttaket kommer til nytte.

Tomtom har vært application of choice nå i lengre tid, både på pda og telefon, men det er hovedsakelig begrunnet med at det var det første jeg kjøpte og at jeg ikke har hatt behov for annet etterpå. Det fungerer utmerket og det er lett å kjøpe oppgraderte kart osv. Tomtom gir deg hus til hus navigasjon, avansert reiseplanlegging, POI (Point Of Interest - bensinstasjoner, restauranter, sykehus osv) hvorav flesteparten av disse er registrert med telefonnummer(!), gode visningsalternativer, lettforståelige menyer (tilpasset touch screen for de av oss som har det) + mye mer. Virkelig et knallprogram.

Lenke til kommentar

Ok, nå sitter betalingskortet veldig løst her! Meget god informasjon Bjørnar.

Jeg lurte også på 240 siden den var så liten og hendig og dra med seg rundt. Men jeg skal hovedsaklig bruke den i bil og da trenger jeg strengt tatt ikke å ha den slengende i et nøkkelknippe som 240 reklamerer med.

Akkurat slik info jeg trenger "236 er kjappere enn 240", "holder i 10 timer+ selv uten strømstyring", "du får med 2 ladere" osv osv :thumbup:

Nå må jeg bare finne en god bilholder til HTC P4350 for lett å se GPS informasjon fra førerposisjon, så er pakka klar til kjøp.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Flott å kunne hjelpe! :thumbup:

Du får si ifra om du får noe tull. Husk at Tomtom automatisk aktiverer bluetooth på telefonen din og oppretter forbindelse med gps enheten, så det kan bli krøll om du kobler de sammen før hver gang du starter tomtom (fikla mye med det før jeg skjønte hva som var feil).

For bilholder og/eller utstyr til pda kan jeg anbefale www.idedata.no. De har mye greier. Aktiv holder med lader er å anbefale. Hvor god batteritid er det på telefonen din?

Lenke til kommentar

Ser nå på Holux sine sider at 240 har et par timer dårligere batteritid (ca 8) og at den er 64x22x15 mm mens 236 er 47x67x19. Forskjellen i vekt er 36g på 240 mot 56g på 236. Så de er litt forskjellige seg imellom, men de er begge små og hendige.

ser også at tilkoblingstiden for de to er 42 sek ved kaldstart, 38 sek ved varmstart og 8 sek ved "hot"start. På 240 står det hotstart på 1 sek, men det er det opptil flere som har motbevist. Selv bor jeg sentralt på østlandet (nært drammen) og opplever kaldstarter på ned mot 10 sekunder ved gode forhold. 236 har også utgang for ekstern antenne dersom den skal stå fast i bil. Har ingen behov for det selv, har den bare i lomma, men bor du mindre lagelig til f.eks. er en slik antenne gull verdt.

Men batteritiden er ankepunktet. Dessuten går 236 på batterier lik nokias BL-5C, som betyr at det finnes mange 3. Parts versjoner av dette batteriet til salgs som kan øke kapasiteten ytterligere.

Lenke til kommentar

Heps!

Jobba tidligere på idedata - de kan bestille bilholdere fra TCom som får igjen fra Brodit. Gå til enten www.tcom.no eller www.brodit.se og søk frem bilholdere for HTC P4350

Det Bjørnar skrev er imidlertid et godt innlegg. Jeg vil legge til at jeg personlig hadde kanskje kikket også på andre alternativer. Holux er bra, men det kommer av og til serier som har en del feil. F.eks ser jeg at idedata.no får inn en TomTom GPS - som er en utmerket Bluetooth GPS. Men den er dyrere..hadde egentlig tenkt å foreslå en "klistremerke" merke av GPS ;) Adapt.

TomTom er nr 1 i Europa. Som nr 2 ville jeg vurdert Navigon. Men...mange har TomTom så alle problemer er enkelt å finne tips til.

Virker som 236  blir den jeg bestiller. Jeg har forløpig ikke funnet noen holder til HTC P4350. Den sies å ha 6timer taletid, men jeg har ikke kjøpt den ennå og testet.

7659422[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...