MeSs Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Maskin har blitt så rar etter ny Windows installasjon!? Den vil kjøre Chkdsk/scandisk på hver oppstart, der kommer det alltid mange rare meldinger... Inne i Windows kan plutselig filer bli ødelagt.. Så står det "kjør chkdsk" Irriterer meg, viktige ting blir borte/ødelagt.. På alle harddiskene Dette skjedde etter at jeg formaterte og la inn på nytt etter denne kræsjen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=685640&hl= Håper på svar, godt nyttår btw.. Mvh Marius Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Bruker du FAT32 eller NTFS? Da du installerte på nytt, brukte du en XP CD med SP2 eller har du lagt inn SP etterpå? Lenke til kommentar
MeSs Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Bruker du FAT32 eller NTFS?Da du installerte på nytt, brukte du en XP CD med SP2 eller har du lagt inn SP etterpå? 7639110[/snapback] NTFS.. XP Cd, uten sp2.. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) hadde samme feil en gang jeg også. Hater windows pågrunn av det. Den stengte bort alle filene mine til slutt at jeg ikke fikk hente ut noen. Men du bør ta backup av det du har igjen og så innstalere på nytt. Anbefaler også at du innstalerer sp2. Viss du ikke får til det ville jeg heller ha skifta operativsystem! Slett hele partisjonen og sett den opp igjen og formater(ikke hurtig) så kjører du chdisk med automatisk repear osv på etter innstalasjon. så vill du få stengt av bad sector slik at du ikke kan bruke den til lagring Endret 4. januar 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Det er en klassisk felle som mange går i, når man bruker en gammel XP CD og installerer mens store disker er tilkoblet. Man må ha minst SP1 på CDen når man har disker over 120GB. Man kan selv lage en ny CD med SP inkludert. Det finnes mange program som ordner slipstreaming, f.eks AutoStreamer. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Det er en klassisk felle som mange går i, når man bruker en gammel XP CD og installerer mens store disker er tilkoblet. Man må ha minst SP1 på CDen når man har disker over 120GB.Man kan selv lage en ny CD med SP inkludert. Det finnes mange program som ordner slipstreaming, f.eks AutoStreamer. 7639849[/snapback] Du vet ikke hvor store diskene kan være på sp2? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jo, den neste grensen blir på 2 TeraByte. Så det er ikke noe problem i dag. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jo, den neste grensen blir på 2 TeraByte. Så det er ikke noe problem i dag. 7640679[/snapback] egentlig ikke, for viss man har nye kontrollere så slipper man unna problemet uansett viss man innstalerer tredjeparts drivere i oppstarten av innstalasjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå