Gå til innhold

Club3D Geforce 8800 GTX 768MB, Hvorfor så billig?

AndyG

Anbefalte innlegg

Som flere andre har nevnt har nå Master-It Club3D Geforce 8800 GTX 768MB priset til normal GTS-pris. Ser også at samme butikk tar over 1000kr mer for samme kort av MSI (hdtv forskjell?). Har alltid tenkt at dersom noe ser for bra ut til å være sant, er det antakelig det. Hvorfor er dette kortet så "billig"?

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har selv lurt på forskjellene på skjermkort med samme navn men forskjellige produsenter. Hva kan man f.eks. regne med av ytelsesforskjell mellom disse kortene:

ASUS GF 8800GTX

CLUB 3D GF 8800GTX

MSI GF 8800GTX

XFX GF 8800GTX

:)

Lenke til kommentar
har selv lurt på forskjellene på skjermkort med samme navn men forskjellige produsenter. Hva kan man f.eks. regne med av ytelsesforskjell mellom disse kortene:

ASUS GF 8800GTX

CLUB 3D GF 8800GTX

MSI GF 8800GTX

XFX GF 8800GTX

:)

7639447[/snapback]

Vel, sålenge de kjører stock så tror jeg nok at ytelsen er identisk. Nå ser man jo flere produsenter lanserer OC versjoner av kortet å da kan ytelsen være varierende.

Forsjellen ligger mest i klistermerket på kjøleren, men i noen tilfeller så er kjøleren byttet ut som vi har sett et eks på. Ellers er bundelen ulik, der jeg vil si at bundelen til ASUS kortet er solid mens XFX er rett å slett :thumbdown:

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Ellers er bundelen ulik, der jeg vil si at bundelen til ASUS kortet er solid mens XFX er rett å slett :thumbdown:

Hvorfor er bundelen fra XFX kjip i forhold til den fra ASUS? Er vifta bedre hos ASUS, og finns det noen tester på dette?

Og, hvordan kommer Club3D ut? Er denne like bra som ASUS sin?

Takk for svar btw...

Lenke til kommentar
Ellers er bundelen ulik, der jeg vil si at bundelen til ASUS kortet er solid mens XFX er rett å slett :thumbdown:

Hvorfor er bundelen fra XFX kjip i forhold til den fra ASUS? Er vifta bedre hos ASUS, og finns det noen tester på dette?

Og, hvordan kommer Club3D ut? Er denne like bra som ASUS sin?

Takk for svar btw...

7639514[/snapback]

Fordi jeg kjøpte XFX 8800 å fikk bare en driver CD, manual og en DVI kontakt med i bundelen. Mens en kamerat gikk for ASUS sitt og når han åpnet det fosset

CD'er og ulike kontakter og overganger ut. (Bl.a GRAW og 3 andre spill, fullversjon av 3dmark06 2 DVI overganger og 2 Molex overganger) jeg fikk ikke med en eneste å måtte ut å kjøpe en siden GTX krotet brukte 2. Selge mine 2 med det forrige skjermkortet mitt fordi jeg trodde at jeg skulle få med i XFX bundelen. Trenger jeg å si mer?

Vifta vet jeg ikke, tror de skal være like sålenge det er standarkjøleren som sitter på. Nå er jeg usikker på om NVidia leverer kortene med kjøler eller om de bare gir selve kortet, men mye sier meg at de leverer kortet med kjøler å hvis ikke produsenten velger å bytte den ut så leverer de kortet med den kjøleren bare med logoen sin på.

Hva mener du med, hvordan 3DClub kommer ut? Bundelen vet jeg ikke, men kortet er så å si identisk, men tror at ASUS har bedre bundel. Men skal jeg sette ting på spissen vil jeg heller ha liten bundel, lav pris en stor bundel høy pris. Men igjen, så kostet XFX kortet mer enn ASUS kortet de fleste steder men med så å si ingen bundel så, nei huff....velg selv :)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Takk for svar Bahamut. Var en veldig kjekk liten oversikt over hva som kommer med i bundelen.

Selv kjøpte jeg XFX (mye pga at jeg har kjøpt fra disse før), men har vel aldri tenkt noe særlig gjennom hva som følger med i disse bundlene. Fikk med driver CD, manual og to DVI kontakter, samt en video-kabel (tror HD, men er ikke sikker...) :)

Var dessverre ingen spill med og GWAR hadde jo vært veldig kjekt. Den Asus-pakka så egentlig veldig bra ut...

Er det noen som har erfaring med noen av de andre bundlene?

Endret av royend
Lenke til kommentar

Club3D har ikke et så "godt" navn som XFX, ASUS og MSI, derfor koster de mindre. Ytelsen skal være den samme, hvis spesifikasjonene er de samme - for alle merker.

Men må si at ASUS-bundelen er strålende, men om den er verdt pristillegget er vel individuelt. Kommer an på hvilke CDer som er av nytte for brukeren, det. Fullversjon av 3DMark06 er noe JEG hadde satt pris på hvertfall.

Lenke til kommentar

Ikke alt er like bra med masterit da.

De selger blant annet kort som "GTX" som helt åpenbart er GTS-kort.

Kanskje en tilfeldig feil...men det er lenge siden jeg så feilen og den er fortsatt der. Må da ha vært noen av de som har kjøpt det kortet som har merket det.

Er i alle fall et Gigabyte kort med 640 mb ram

Her er lenken til kortet

Endret av brazir
Lenke til kommentar
Ikke alt er like bra med masterit da.

De selger blant annet kort som "GTX" som helt åpenbart er GTS-kort.

Kanskje en tilfeldig feil...men det er lenge siden jeg så feilen og den er fortsatt der. Må da ha vært noen av de som har kjøpt det kortet som har merket det.

Er i alle fall et Gigabyte kort med 640 mb ram

Her er lenken til kortet

7654352[/snapback]

Men folk har bestilt 3Dclub versjonen av 8800 GTX og har fått den i det kortet

i posten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...