Gå til innhold

Råd og tips om forkurs.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har tenkt til å hive meg på skolebenken igjen til sommern.

Har gått GK Elektro og VK1 Elektronikk. Tok fagbrev etter 2,5 år som lærling og jobbet 1,5 år som montør etter det. Pluss at jeg har vært 1 år i forsvaret.

 

Har kikket litt rundt på nettet og lest litt om diverse forkurs på 1 år man kan ta for å utdanne seg videre som ingeniør. Noe som hørtes ganske interessant ut.

Men også krevende. Med tanke på at det er mange år siden sist jeg rørte en skolebok. :hmm:

 

Noen her som har vært i samme situasjon som meg? Eller noen som i det hele tatt har erfaring med dette forkurset? Er det veldig krevende?

Får man tid til å gjøre andre ting enn å sitte nedgravd i bøker? Jobb? Hobby? Sosiale aktiviteter i det hele tatt?

 

Jeg tar imot alle svar med takk. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg har tenkt til å hive meg på skolebenken igjen til sommern.

Har gått GK Elektro og VK1 Elektronikk. Tok fagbrev etter 2,5 år som lærling og jobbet 1,5 år som montør etter det. Pluss at jeg har vært 1 år i forsvaret.

 

Har kikket litt rundt på nettet og lest litt om diverse forkurs på 1 år man kan ta for å utdanne seg videre som ingeniør. Noe som hørtes ganske interessant ut.

Men også krevende. Med tanke på at det er mange år siden sist jeg rørte en skolebok. :hmm:

 

Noen her som har vært i samme situasjon som meg? Eller noen som i det hele tatt har erfaring med dette forkurset? Er det veldig krevende?

Får man tid til å gjøre andre ting enn å sitte nedgravd i bøker? Jobb? Hobby? Sosiale aktiviteter i det hele tatt?

 

Jeg tar imot alle svar med takk.  :thumbup:

7638617[/snapback]

 

jeg begynte på forkurs etter noen år som montør, og for min del gikk det veldig fint. det er stress, ja, men overkommelig. det verste er egentlig at det går så sinnsykt fort i alle fag, hvis du slapper av bare et par dager havner du laaaangt bak. så trikset er å følge med jevnt og gjøre litt skolearbeid hver dag. da går det veldig fint! jeg synes forkurset var et veldig fint år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...