erikstein Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg skal lage et ekstra telefonkontaktuttak inne i et kott hvor linja mi kommer inn fra "bakken". Problemet er at jeg ikke vet hvor disse skal puttes i en standar boks til å ha på veggen..har prøvd å finne en oversikt på nettet men har ikke funnet noe. Det er kun snakk om 2 ledere, en rød og en blå kabel. Hvordan skal dette kobles i koblingsboksen? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 De skal kobles slik at signalet kommer ut på pinne 4 og 5. Som oftest er disse tilkoblingene ytterst til venstre på koblingslisten. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 aha, men hva med rekkefølge? blå/rød? Noen som har en oversikt over dette via et bilde f.eks? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Bare koble de på 4-5, det er ikke nøye ellers. Lenke til kommentar
rockefoten Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg bumper og stjeler denne jeg. Jeg vil ha en telefonkontakt i samme skapet som koblingslisten. Kan jeg bare legge et nytt sett med kabler på samme punktene som dagens adsl er koblet, eller vil det føre til støy? er det plass til to kabler i en sånn kobling? Takk ole Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Det som er viktig er at du har en ADSL-splitter før du kobler til ADSL eller telefon. Tilkoblingen skal derfor skje etter splitteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå